Блоґи

Спільнота ґеймерських блоґерів

Автор: fatangel
fatangel
м.Ужгород
Користувач не на сайті
на Четвер, 20 грудня 2012 в Огляди

Ingress: ігрові реалії в Україні у період бета-тесту. Враження, поради, секрети

Niantic у листопаді 2012–го випустила у закритий бета тест гру, яка вже сколихнула світ - Ingress. Саме так і не менше, бо інакше для чого б зайняті роботою, розвагами, іграми за «великим братом», домашніми ділами, відпочинком з друзями у барах гравці, покинули це всі і рвонули захоплювати портали, вкривати їх щитами, встановлювати резонатори, підривати сотні енергетичних бомб. Всі ці дії гравці виконують, щоб перешкоджати абро сприяти (залежно від обраної ігрової фракції) проникненню у наш реальний світ Шейперів.

 

Шейпери, Просвітлені та Опір – персонажі нової історії від Niantic

Науковий експеримент в CERN (Великий Адронний Коллайдер) створив ланцюгову реакцію та випустив особливу енергію по всьому світу. У результаті сформувалися портали в таких місцях як пам'ятники, музеї та інші публічні місця. Вчені по всьому світу зайнялися дослідженням цієї енергії і порталів і незабаром було з'ясовано, що енергія пов'язана з Шейперами (Shapers). Це інопланетна раса, яка використовує портали для проникнення в наш світ зі свого виміру. В результаті людство розділилося на дві фракції, Просвітлені (Enlightened) та Опір (Resistance). Просвітлені прагнуть допомогти Шейперам проникнути в наш світ, щоб направити нас у нову еру технологій. Опір бореться за те, щоб не допустити Шейперів в наш світ. Обидві фракції намагаються захопити портали і встановити резонатори, для генерації ще більшої кількості енергії. Якщо зв'язати три портали, то в просторі між ними буде створено поле, і всі люди всередині цього поля зарахуються в очки фракції.

Ось і увесь нехитрий лор цієї гри, реалізованої на картах Google та доступної як мобільний додаток для операційної системи Android у Playmarket.

В очікуванні коду для обраних

Незважаючи на доступність і безкоштовність самого додатку, почати у неї грати не так вже й просто. Для початку гри потрібен код-інвайт. Сотні і тисячі людей просиджують у групі гри у Google+ і творять гігабайти креативу і фан-арту на тему гри. Це ще не граючи у неї. Бо саме за створений за мотивами гри графічний чи фотокреатив можна отримати інвайт просто від розробників, яких четверо і які час від часу роздають ці інвайти просто у групі, керуючись лише їм зрозумілою логікою. Часто інвайт отримують такі прості роботи як-от викладений із сигарет чи спагетті логотип гри. Натомість, насправді талановиті роботи, на які витрачено кілька годин у фотошопі, залишаються без уваги.

Звісно, можна отримати інвайт просто залишивши свою адресу на сайті проекту, але це настільки разючий рендом, що краще на нього не покладатися. Дехто чекає запрошення вже півтора місяці. Запрошення нелегально продаються на E-bay, від чого категорично застерігають розробники гри. Автор цих рядків пішов іншим шляхом і отримав цілих два інвайти – для себе і друга. Однак, не буде розкривати карт, бо, повірте, квест під назвою «добути інвайт» не менш цікавий ніж сама гра.

В усякому разі, в очікуванні заповітного коду, без якого гру не почати, не гайте часу, а встановлюйте на свій смартфон додаток Ingress і йдіть досліджувати своє місто. Фотографуйте усі пам’ятники, історичні чи цікаві будівлі, стріт-арт і через пункт контекстного меню, який з’явиться у вашій додатку-камері, надсилайте розробникові фото. На цих місцях з’являться портали, довкола яких і точитимуться ігрові баталії у вашому місті. Тільки не забудьте увімкнути дозвіл для GPS-позначки на ваших фото.

Гра

Отже, інвайт отриманий. Негайно заходьте на http://www.ingress.com/intel і дивіться на карту свого міста. Тільки масштабуйте до стану, коли буде видно нейтральні портали. Вони – сірі. Якщо у вашому місті самі тільки сірі портали – ви у ньому перший гравець. Мерщій їх захоплювати. Якщо портали зелені і сині – у вашому місті грають. Зелені портали належать Просвітленим, сині – Опору. Вмикаєте у смартфоні GPS і вперед. До цих місць. Гра змушує рухатися. Ходити чи їздити. З порталом є ряд взаємодій. По перше, ви можете його зламати (hack). Чотири рази з кулдауном у 5 хвилин. Після цього для вас цей портал «вигорає» на три години. Але інші гравці можуть його зламувати у цей час. При зломі з порталу випадає чотири типи предметів: ключ, резонатори, щити і бомби. Ключ потрібен для того, щоб зв’язати цей портал з іншим, будучи на відстані від того, від якого є ключ. Ключ вам випадає тільки, якщо його немає у інвентарі. Тому порада – здійснюючи злом, викиньте ключ на долівку. Ви його можете потім підняти і мати два ключі. Чи три. Чи десять. Головне на момент злому не мати у інвентарі ключа від зламуваного порталу. Тоді, ймовірно, випаде ще один.

Так само, викидаючи предмети, можна передавати їх іншим гравцям, мінятися предметами. Підтверджений мінімальний час існування предмета – 10 діб. Можна його кинути у секретному місці і повідомити члену своєї команди де він може його взяти. Головне – подалі від порталів, де точно товктимуться і ваші опоненти зі сканерами-смартфонами.

Другий тип предметів – резонатори. Вони потрібні для захоплення і підсилення порталів. Третій – щити. Тут все ясно. Захист порталу. Бомби – знищувати ворожі портали. Ви не можете взаємодіяти з предметом, рівень якого вищий за ваш.

Захоплені портали можна з’єднувати, створюючи зв’язки та поля. Саме це і приносить очки вашій фракції на глобальній карті.

Гра абсолютно командна. По-перше, самому грати нецікаво. Адже один гравець може встановити не більше 8 резонаторів 1-го рівня на портал (власне, заповнивши цим всі слоти), не більше 4 резонаторів 2-го рівня. Не більше 4 резонаторів 3-го рівня. Що це дає? Відстань для «лінку» порталів. Скажімо портал, заряджений за формулою «8 резонаторів 1-го рівня» може «дістати» тільки до порталу, розташованого не далі, ніж 160 метрів. Формула ж 1+1+1+1+2+2+2+2 дає вже 810 метрів. А якщо вас двоє і ви обоє другого рівня, то це вже 2+2+2+2+2+2+2+2 = 2,56 км. Якщо ж вісім гравців встановлять по 1 резонатору (максимально дозволена кількість для одного гравця) 8-го рівня у портал, то той дістане вже на 655 км. Всі формули і таблиці для розрахунків є на найповнішій на сьогодні енциклопеції Ingress -- ingress.su. Та й зрештою, у Плеймаркеті вже є готові написані ентузіастами калькулятори.

Власний досвід

Автор цих рядків не є аж таким гравцем у комп’ютерні ігри. За останні 5 років у його житті були два Сталкери, Відьмак (двічі), Half Life (двічі) і багато World of Warcraft. І все. Ingress же був помічений на смартфоні сина, у якого він, як на те, просто не пішов. Вірніше, пішов, але з глюками і обрізаним інтерфейсом. Але цього вистачило, щоб прочитати про гру в інтернеті і захворіти нею. За три дні зміїних хитрощів, улесливості, вмінню писати тексти і вигадувати історії омріяний інвайт був отриманий і перед новим гравцем відкрився Ужгород, який виглядав ось так:

Опір – наше все! За два дні гри місто трошки «посиніло». 16 порталів, 6 з яких украй важкодоступні. Однак, все ж виростають перші портали Опору, перші резонатори, єдиний знайдений портал поблизу власної домівки. Кілька рейдів машиною, стовбичення на морозі, у очікуванні п’ятихвилинного кулдауну… Але стало ТАК:

А потім все різко змінилося. Бо виявилося, що у сусідньому Мукачеві, яке всього за 40 кілометрів, на невеликій площі, яку можна обійти за 10 хвилин – 9 нічиїх, сірих незайманих порталів. Принтер, олівець, розкреслено максимально можливу кількість «трикутників»-полів для цієї конфігурації. Відчуваєш себе, щонайменш, полководцем, або справді секретним агентом.

Наступного ж дня рейд автом, прив’язаний на смартфон аккаунт сина – ось і згодився (релогінитися можна простим виходом з облікового запису у самій грі), дві години у місті, + півтора рівні досвіду і «гейм овер» у Мукачеві. Ось дві карти – до і після.


Між ними менше доби. Тепер завдання Просвітлених «вибити» мене звідти. А це – непросто, бо портали під щитами, ключі у кишені і підзаряджати резонатори можна, незважаючи на 40 км відстані. Сил, часу, бензину – абсолютно не шкода. Найяскравіше ігрове враження останього року. Куди там релізу Пандарії!

Ingress і Україна

У найближчих планах – відвідати Львів. Саме там величезна кількість порталів у самому центрі міста. Особливо, довкола площі Ринок. І всі вони – зелені. Власне, як виявилося, Львів – чи не єдине беззаперечно захоплене Просвітленими місто в Україні. Треба з цим щось вдіяти. J Інші ж міста – плацдарм Опору. Ось кілька карт. Севастопольці навіть примудрилися перекинути лінк над морем – через Севастопольську бухту. Щоправда, полінувалися узгодити свої дії і втратили величезний трикутник площі.

Ну і на цьому, даруйте, але буду дякувати за увагу. У мене резонатори не перезаряджені.

Чернівці

Донецьк

Севастополь

Ну і бонусом - кілька скріншотів з гри:

Плюси

· Іноваційність

· Необхідність відірватися від Великого брата і йти «у поля»

· Відчуття «обраності»

· Необхідність командної гри

· Простота інтерфейсу та ігрової механіки

· Збалансованість

Мінуси

· Закритість, складність добування інвайту

· Невелика кількість ігрових зон у деяких містах

· Невірні інколи дані робочих карт

Олександр (fatangel) Попович, м.Ужгород

URL зворотнього посилання для цього запису