TRAUMA
Рейтинг гри
9.5
Рейтинг користувачів
8.2
Загальна оцінка
8.8
Постав свою оцінку грі!:
N/A
Реліз: 08.08.2012

TRAUMA

Жанри: Квест, Логічні ігри Виробник: Krystian Majewski
PC
Плюси
  • життєствердний сюжет
  • оригінальний дизайн
  • атмосфера глибокого сну
Мінуси
  • короткотривалість
  • надто велика свобода

Наше життя - це суцільна травма. Нові знання руйнують зв’язки нейронів мозку, аби утворити інші зв’язки; процес дорослішання супроводжується болісними мутаціями, які перетворюють дітей на дорослих, і це робить підлітків нестерпними; перше кохання, що окрилює нас і сповнює життя новим сенсом, як правило, розбиває нам серце, але водночас і вчить бути обережнішими зі своїми почуттями. Та лише справжня втрата чи каліцтво можуть докорінно змінити вектор життєвого руху людини і відкрити їй очі на досі не помітні і прості речі. Мабуть, саме про це авторська гра польського програміста Кристіана Маєвського TRAUMA.

Перерваний промінь

Безіменна головна героїня безтурботно просувалася днями свого посереднього життя. Її пристрастю була фотографія. Вона любила вихоплювати моменти з життя і робити їх вічними. Але одного вечора на дорозі її спіткала біда: авто розбилося вщент. Катастрофа перетворила дівчину на каліку, та все ж вона вижила, хоч і опинилася десь між реальністю і сном.

"Апокаліпсис" у перекладі - це падіння завіси

Лікарі доклали усіх зусиль, аби врятувати життя героїні, але були змушені визнати, що порятунок залежить від сталевої волі пацієнта або ж від дива. Саме тут вступаєш у гру ти.

Шматовані клапті

За своєю природою TRAUMA - це класична знайди-клацни едвенчура. Одразу після запуску тобі доступно чотири розділи гри, що є чотирма різними снами, крізь які проходитиме головна героїня. Розпочати гру можна з будь-якого сну - все одно доведеться повертатися.

Кожне сновидіння містить кілька завдань: основне, за виконання якого гравцеві покажуть ролик із живими акторами, три додаткові завдання, що розблокують систему підказок для легшого знаходження фотографій, а також пошук дев'яти фотографій. Як правило, всі ці завдання пов'язані зі спогадами з дитинства, боротьбою із турботами та пошуком одужання.

Ми топчимося по власних п'ятах

Існує три типи фотографій, які необхідно знайти. Перший - це вказівники на символи-заклинання, за допомогою яких можна пересуватися у просторі сну чи виконувати якісь додаткові дії. Другий - це спогади з дитинства і юності. А третій - це підказки, на яких можна побачити локації з інших снів із підписом символа, який слід застосувати на цій локації.

Символи-заклинання нагадали славетну колись гру російських митців Тургор. Окрім символів Ліворуч, Праворуч, Відійти, за допомогою яких ми змінюємо своє розташування, є ще символи Спіймати, Підняти, Виснажити, Почистити. Щоб задіяти якийсь із цих символів, необхідно намалювати його на екрані. Виглядає стильно і супроводжується відповідним звуковим ефектом, а інколи й коментарем головної героїні.

Світлина на пам’ять

Оскільки головна героїня полюбляла фотосправу, то і уся її підсвідомість (а сни – це і є мандри підсвідомістю) складається з фотографій, які вона колись зняла. Нам вже доводилося бачити численні невдалі спроби використовувати фотографії замість штучно створених прорендерених локацій, але TRAUMA - не той випадок.

Полювання на привида доволі просте і цікаве

У грі використовуються статичні фотографії реальних місцевостей із незначним накладанням якихось додаткових об’єктів у кадр. І хоч зображення на них залишаються нерухомими, та сам кадр ворушиться. Світлини перетікають, замінюють і доповнюють одна одну, що справляє сильне враження. А коли ти виконаєш якесь завдання і побачиш анімацію, це взагалі винесе тобі мізки, хоч ти й бачив Crysis чи Battlefield.

Примарне відлуння

Наша травмована здається людиною неймовірно втомленою, бо коментує усе, що відбувається, дуже меланхолійним тоном. Комусь така монотонність може здатися занудством, а когось вона навпаки загіпнотизує і допоможе легше перейнятися відчуттям перебування у сні.

Хисткі грані оманливої стійкості

Музичний супровід посилить сомнамбулічне враження і лиш звукові ефекти у поєднанні з рідкісною анімацією їздитимуть, мов парад на День Незалежності, по твоїх мізках, тобто збурюватимуть уяву.

Не порушуй правил гри!

Якщо ти колись грав у класичні едвенчури, то забудь про цей досвід. Цю гру треба грати спокійно і лиш трішки гарячково. Річ у тім, що автор, Кристіан Маєвський, передбачив підказки, які мають справити той йой-трясця-його-матері-ефект, коли відкривають тобі щось, чого ти не помітив у попередньому рівні.

Тому не надто заморочуйся у пошуках істини, тицяй, куди заманеться, і щойно відчуєш якісь труднощі, одразу починай якийсь інший рівень. Бігме, лише так ти відчуєш хитросплетіння снів травмованої.

Сад скрипічних ключів

І навіть не намагайся намалювати якісь інші символи, поки гра сама тобі їх не покаже, бо зіпсуєш собі усе задоволення, впадеш у депресію, накладеш на себе руки і... більше не гратимешся в ігри.

Пробуджуйся до життя

Як і всі інді-ігри, TRAUMA - не для всіх. Ти пройдеш її, можливо, за один вечір і не знати, чи отримаєш усе те, на що очікував спочатку. Безумовно, гра припаде до смаку прихильникам елітного жанру едвенчур, а також усім тим, хто любить пити чай під час гри. PlayUA рекомендує грати у цю гру холодної осінньої пори та в моменти значних моральних потрясінь.

Автор: Олекса snovyda Мельник