Mark of the Ninja
Рейтинг гри
9.0
Рейтинг користувачів
9.5
Загальна оцінка
9.3
Постав свою оцінку грі!:
N/A
Реліз: 16.10.2012

Mark of the Ninja

Жанри: Стелс Виробник: Klei Entertainment
Плюси
  • Чудове керування
  • Широкий спектр здібностей
  • Прекрасний дизайн рівнів
  • Класний візуальний стиль
  • Цікаві додаткові пазли
  • Добрий стимул для перепроходження
Мінуси
  • Короткотривалість

 

Raindrops pock my skin
I am soft, scalded and marked
And terribly strong

 

Не дивуйтесь, що, розглядаючи звичайну двовимірну стрибанку, ми будемо проводити паралелі із такими хітами як Dishonored, Thief та кращими представниками серіалу Splinter Cell. Розробникам із Klei Entertainment вдалося із мінімальною кількістю ресурсів, без використання 3D створити захопливо-красивий, продуманий та добре збалансований стелс-екшин, що може спокійно стояти на одному щаблі з найкращими представникам жанру - Mark of the Ninja.

Однієї темної ночі оглушливий удар ґонґу та звуки стрілянини підривають головного героя з ліжка. На домівку клану Хісому напали невідомі солдат та взяли в полон майстра з учнями. Найкращий ніндзя клану разом із напарницею Орою легко впорались із противниками та звільнили наставника. Наступне завдання -- помста. Щоб відновити честь клану, слід знайти та вбити замовника нападу – голову могутньої, заможної та технологічно просунутої корпорації. Для цього наставник вирішив застосувати таємну зброю клану – древні татуювання, що наносяться соком отруйної пустельної рослини. Тільки найкращий та найвправніший шинобі клану має право носити їх. Тату загострить рефлекси, підсилить сприйняття та наділить носія майже надприродніми здібностями. Проте платня за це чимала, на воїна з часом чекає безумство і тільки ритуал самогубства врятує його честь…

Історія у грі по східному мінімалістична із драматичним фіналом та важким вибором в кінці, де немає «єдиної правильної» відповіді.

Проте не сюжет змушує перепроходити цю іграшку раз за разом. Стиль, в якому виконана гра, нагадує доброякісний мультфільм (не аніме, а скоріше західну школу мультиплікації). Ефектні анімовані заставки плавно та непомітно переходять у ґеймплей. Гра дуже добре допомагає влитися в образ, відчути себе невидимим та нечутним подихом смерті, що чигає на ворогів у кожній тіні.

Ми легко прослизаємо по вентиляційних шахтах, дряпаємось по вертикальних стінах та стелях, прокрадаємось за спинами вартових та ховаємось від спалахів блискавиць. У грі дуже просто та очевидно показана система освітленості, а звукові ефекти представлені окружностями довкола джерела шуму. Тож ми завжди знатимемо чи освітлений герой, куди дивиться і ловить ґав охоронець та чи буде він чути гуркіт розбитого ліхтаря. Прошмигнувши, ніким не поміченим, через заповнений вартовими рівень, відчуваєш себе справжнім майстром тіней.

Прокрадатись цікаво, але вбивства мають свій шарм, присмак безжального азіатського бойовика. Особливо ідеальні – вчинені без шуму (на екрані з’явиться ефектна анімація крупним планом), або гарно підлаштований нещасний випадок. Любо глянути як противник упадає в паніку і починає стріляти у все навколо, коли у спалаху блискавиці побачить розпатране тіло напарника, підвішене на ліхтарі. Тіла, до речі, рекомендуємо ховати у вентиляційні шахти, сміттєві баки чи підвішувати на ліхтарі, за це нараховуються додаткові очки честі. А вони в свою чергу розкривають нові можливості розправи над ворогами, покращують ефективність прокладання, та додають нашому герою нові ґаджети.

Не останню роль відіграє високоякісний дизайн рівнів та варіативність проходження. Гру можна проходити як класичний кіно-бойовик про ніндзя, безжально вражаючи ворогів із темряви, наводячи жах та безумство, перетворюючи локацію на страхітливий театр смерті. А можна, вбивши всього двох-трьох ключових персонажів за все проходження так і залишитись ніким не поміченою грою тіней.

Заховані на рівні тайники зі сувоями не лише додають герою честі але й детальніше розкривають сюжет, описуючи, у формі характерної японської поезії, походження та древні традиції Хісому. Ці сувої дозволять краще зрозуміти мотивацію героя, антаґоніста та філософське підґрунтя гри.

На кожну місію видаються додаткові, не обов’язкові, челенджі - наприклад пройти рівень, ні разу не розбивши ліхтаря, чи залякати до істерики трьох солдатів. Виконавши по три завдання одного типу, тобі стануть доступні нові костюми-скіни для героя. Наприклад, костюм тіні робить кроки ніндзя повністю безшумними ціною відсутності меча, що дає новий стимул перепройти улюблений рівень а то й почати New Game+.

 

Noble and mighty
Or humble and meek; your fear
Is all that I see

 

Mark of the Ninja це знак якості в жанрі стелс-ігор, та захоплива пригода, що запам’ятається вам надовго. Must have та кандидат на незалежну гру року.

Автор: Андрій "snumryk" Драган