Far Cry 3
Рейтинг гри
9.0
Рейтинг користувачів
9.0
Загальна оцінка
9.0
Постав свою оцінку грі!:
N/A
Реліз: 29.11.2012

Far Cry 3

Жанри: Шутер Виробник: UbiSoft Montreal
Плюси
  • Великий та цікавий світ
  • Динамічні перепалки
  • Непоганий сюжет та персонажі
  • Довготривалість
Мінуси
  • Нав’язливий інтерфейс

Казково зелені екзотичні джунглі, сонце та спека – ось те, чого більш за все хочеться у холодні зимові вечори, коли грієш ноги об теплий системний блок, погладжуючи кота, що вмостився на колінах. Фантазії ґеймерів дуже вчасно втілюють талановиті розробники з UbiSoft: зустрічайте соковитий та насичений тропічний фрукт – Far Cry 3!

Перший Far Cry вийшов у 2004 році і здивував тодішніх ґеймерів небувалою графікою та цікавим сетингом. Тропічний острів, на якому гравцеві давалася свобода дій, милував око багатством яскравих фарб та чудовими на той час графічними ефектами. Дещо розчаровував ігровий процес, який, через появу на острові усіляких монстрів десь на середині гри, змінював темп проходження і гравцеві мимоволі доводилося підлаштовуватися. Та попри це непорозуміння гра таки завоювала прихильність ґеймерів і вже у 2008 році Юбіки випустили другу частину. Far Cry 2 став вельми непоганим шутером-сендбоксом з притаманною серії чудовою графікою. Та чи то розробникам грошей недоплатили, чи ще якась чортівня, але з ґеймплеєм вони знову наробили біди. Річ в тім, що у Far Cry 2 гравцеві доводилося багацько подорожувати африканськими саванами на автомобілі. На перехрестях доріг частенько траплялися пости з вороже налаштованими афроафриканцями, втекти від яких було важко і кожна зустріч з якими неминуче закінчувалася перепалкою. Для шутерів перепалки – це саме те, що треба, та чорношкірі вояки респавнилися щоразу, коли гравець проїжджав неподалік від їх постів. Відтак непоганий ґеймплей було майже вщент зруйновано отими респавнами. Десь одночасно з релізом другої частини FarCry, німецький недорежисер Уве Бол зняв своє однойменне недокіно, та про нього ми ані слова, адже нас читають діти, а без лайки цей фільм не опишеш.

І ось, за вікном зима 2012 року, людство готується до кінця світу, а UbiSoft дарують нам третю частину Далекого Плачу, яка обіцяла стати роботою над помилками і втілити усі мрії ґеймерів про відпустку у тропіках.  І ви знаєте, їм це таки вдалося!

Історія Far Cry 3 починається з того, як наш герой Джейсон Броуді разом зі своїми друзяками-мажорами усіляко насолоджується життям на якомусь острові десь між Індійським та Тихим океанами. Молоді люди розважалися як могли, та їх втіху, як обличчям об асфальт, розбиває харизматично-божевільний злодій на ім’я Ваас Монтенеґро. Головному героєві дивом вдається втекти з полону, та не може ж він залишити своїх друзів у лапах цих дикунів. Власне, порятунок друзяк і є ціллю проходження синглової кампанії. Принаймні, більшу частину гри. Сюжет може похизуватися певною мірою непередбачуваності, але має і свої недоліки. Скажімо, розробники цілком упустили той момент, коли герой із пустоголового юнака перетворюється на машину смерті – це стається наче моментально, що дещо збиває з пантелику. У певний момент виникає запитання: а звідки-це Джейсон вміє здирати шкіри з тропічних тварин та стріляти з лука?

На своєму шляху Броуді зустріне кількох пам’ятних персонажів, кожний з яких зіграє важливу роль у розвитку сюжету. Взаємодія героя з ними реалізована на кшталт Half Life 2, себто усі діалоги та кат-сцени гравець споглядає від першої особи. І саме завдяки такому підходу розробникам вдалося створити неймовірний зв’язок між героєм та гравцем. Гра частенько змушує серце прискорено калатати, коли герой потрапляє у смертельну небезпеку. Особливо запам’ятався момент, коли, запливаючи у якусь печеру, на героя з-під води напав крокодил і довелося від нього відбиватися ножем.

Світ Far Cry 3 – це кілька тропічних островів, на яких гармонійно розмістилися безліч гротів та печер, руїни древніх храмів та військових баз, табори піратів та мирні містечка. Для заощадження часу, розробники ввели систему швидкого пересування, та користатися нею не виникає жодного бажання. Набагато цікавіше, озброївшись луком чи снайперською гвинтівкою, пробиратися крізь хащі, шукаючи скарбів, чи пригод на свою дупу. І того й іншого у Far Cry 3 – хоч греблю гати. Подорожувати також можна багатьма транспортними засобами, що їх можна знайти у різних куточках світу – від автомобілів та вантажівок до катерів та дельтапланів. Ігровий світ – дуже великий і різноманітний і дослідження найглибших його куточків приносить несамовите задоволення. Моменти, коли пробираєшся крізь руїни якогось підземного комплексу, дещо нагадують Сталкера з його науковими базами, ну а блукання напівзруйнованими древніми храмами не може не викликати ностальгію за гарненькою розкрадачкою гробниць.

Окрім стрілянини, подорожей та дослідження світу, у Far Cry 3 є ще такий елемент, як мисливство. У різних частинах ігрової мапи можна найрізноманітніших представників місцевої фауни: тапірів, ведмедів, тигрів, крокодилів тощо. Частенько гравцеві траплятимуться побічні завдання, у яких на певних тварин потрібно полювати з певної зброї. Скажімо, вполювати чотирьох леопардів за допомогою лука, або винищити дванадцять собак з вогнемету.

Важливою частиною ґеймплею є крафтинг. Збираючи різноманітні трави та здобуваючи нові рецепти, герой вчиться виготовляти шприци, які можуть знадобитися як у бою, так і при дослідженні світу. Для прикладу, Джейсон може виготовити шприци, які тимчасово дозволяють йому швидше бігати, довше знаходитися під водою, або краще прицілюватися чи бачити ворогів крізь стіни.

Інвентар у Джейсона не гумовий, а тому доведеться виготовляти рюкзаки, гаманці, та футляри для зброї. Зайві предмети можна продавати, а зароблені гроші – витрачати на купівлю зброї та модифікацій. Економічна система гри проста як дві копійки, але більшого Far Cry 3 і не потрібно.

Життя гравцеві суттєво полегшує фотокамера, якою Джейсон може позначити ворогів, після чого він також постійно бачитиме де вони перебувають і куди дивляться. Такий елемент є відвертим спрощенням і якщо бажаєш істинного хардкору, то радимо ним не користуватися.

Far Cry 3 дозволяє гравцеві самому обирати свій стиль проходження. Бази піратів та інших злодіїв можна штурмувати з різних боків та різними способами. Кожний гравець зможе підібрати для себе найбільш підходящий набір зброї і ринутися у бій, відстрілюючи недругів, мов термінатор, або ж тишком-нишком нейтралізуючи їх з лука чи снайперської гвинтівки. Недоліком ігрових перепалок є те, що навіть на найвищому рівні складності головний герой може прийняти набагато більше куль, аніж NPC. Стелс також далекий від ідеалу – частенько керовані комп’ютером солдатики не можуть розгледіти героя, навіть якщо той сидить за кілька метрів від них. Безперечно, це все було зроблено для того, щоб помилка гравця протягом ігрові місії не перетворювалася щоразу у перепроходження від чекпойнту, та цим самим розробники відняли у гри майже увесь челендж. Виклик кожний гравець може кинути сам собі, скажімо, вирішивши користуватися тільки луком, або різати ворогів кинджалом і ховати тіла. Непередбачуваність робить перепалки, якщо не хардкорними, то вельми цікавими. Пірати постійно бігають полем бою, шукаючи укриття, демонструючи певний рівень свого штучного інтелекту. До того ж, іноді буває так, що якийсь дикий звір, йдучи своїми справами, випадково помічає ласих солдатиків і виконує мало не всю роботу за гравця.

Як і слід було очікувати, графічно гра виглядає якщо не приголомшливо, то вельми привабливо. Творчий політ розробників обмежує вже застаріле залізо консолей цього покоління, яке вже не здатне показати усе те, на що здатні графічні рушії. Відтак, доводиться обмежувати відстань промальовування трави, дерев, тіней, тощо. Та попри це, Far Cry 3 є чим потішити око вибагливого до графіки гравця. Від ПК-ґеймерів гра вимагає потужного заліза, та навіть на середніх налаштуваннях вона виглядає цілком непогано.

Звуковий супровід не викликає дорікань. Протягом бою звучать динамічні техно-композиації, а кілька ключових сюжетних моментів вдало доповнюються особливими саундтреками. Ігрові персонажі озвучені чудово – у них віриш саме завдяки їх голосам у купі з чудовими анімаціями.

Мультиплеєр Far Cry 3 є доволі стандартним для жанру і нічим принципово новим здивувати не може. Зате і не розчаровує, і дає додатковий привід не видаляти гру після синглового проходження. Окрім стандартних ігрових режимів, тут є ще й кооператив на чотирьох чоловік, за яким можна провести кілька приємних вечорів з друзями. А от чого не радимо, то це намагатися грати з випадковими пересічними, яких гра підбирає автоматично – така компанія може легко зіпсувати усе задоволення від кооперативу.

Підведемо підсумок: Far Cry 3 – це чудовий сендбокс-шутер з привабливими тропічними декораціями, цікавим, хоч і не завжди послідовним сюжетом, багатим різноманіттям ґеймплею і приємним додатком у формі мультиплеєра. Безумовно, одна з найкращих ігор року, що минув.