Gothic 2 (Night of Raven)
Рейтинг гри
8.5
Рейтинг користувачів
6.6
Загальна оцінка
7.6
Постав свою оцінку грі!:
N/A
Реліз: 20.12.2004

Gothic 2 (Night of Raven)

Жанри: RPG Виробник: Piranha Bytes
PC
Плюси
  • цікавий дизайн острова
  • інтерактивний світ
  • велика кількість пригод
  • різні шляхи проходження частини сюжету
Мінуси
  • глюки
  • посередня графіка
  • недбала реалізація боїв
  • спрощена рольова система

«Gothic 2» стала найкращою грою серії. На час виходу, вона була поза конкуренцією у своєму жанрі, та й до тепер, її впевнено можна віднести до десятки найкращих комп’ютерних рольових ігор (RPG). Спробуй ввести назву гри до пошуковика і здивуєшся безлічі діючих фанатських сайтів. Справді, гра неперевершена і це підтверджується її популярністю і життєздатністю, але чи цікавою вона буде для тебе? Давай розберемось разом.

***

До гри «Готика 2» вийшло доповнення «Ніч Ворона», що не змінює сюжет оригіналу, а лише розширює його новими завданнями, персонажами та локаціями. Зрозуміло, що гру варто проходити саме з цим доповненням. А тому, у огляді йтиметься не лише про оригінал, але й про відмінності, які додає доповнення.

Жанр

У другій «Готиці», розробники не відступили від свого бачення жанру RPG, а тому, як і раніше, гравець не зможе створити власного персонажа, більшість завдань вирішуються в один єдиний спосіб, а рольова система спрощена. Разом з цим, на нашу радість, не відбулося змін і в побудові сюжетних ліній – автори, знову дають гравцю можливість іти до розв’язки різними шляхами.

Рольова система

Рольова система не зазнала істотних змін, порівняно з першою «Готикою». Вона складається з трьох характеристик – сили, спритності і мани, та чотирьох навичок володіння зброєю. І лише до спеціальних умінь додали одне нове – створення магічних рун.

Крім того, розробники вирішили ускладнити баланс. Тобто, збільшити силу чи кількість мани тепер стало ще складніше. Таке нововведення гравці прийняли полярно, одні його схвалили за появу постійної мотивації до розвитку, а інші – скаржились на необхідність годинами винищувати живність навкруги, заради дорогоцінних очків досвіду.

Скоріше за все, задоволених було більше, оскільки у доповненні «Ніч Ворона», баланс ще більше ускладнили, тож, навіть у фіналі герой не стане всесильним «танком».

Стій! У нас тут фейс-контроль!

Сюжет

Коли фанати довідалися, що Безіменний загине, а історію розпочнуть з новим героєм, то вони підняли ґвалт на форумах, який змусив розробників відмовитись від своїх «злочинних» намірів. Саме тому, Безіменний, всупереч усьому, приходить до тями серед руїн, повністю втративши всі свої рольові і майнові здобутки, а для нових гравців – ще й пам'ять.

Після знищення Бар’єру, події гри відбуваються на всьому острові. Головним населеним пунктом тепер стало портове місто Хорініс (англ. Khorinis), яке перебуває під керівництвом паладинів. По своїй організації, місто нагадує Старий Табір з першої частини, тут теж діє складна військова ієрархія, а політика правителя лорда Гаґена (англ. Lord Hagen) спрямована на підтримку чинного балансу сил та захист інтересів панівної групи людей.

Аналогом бунтарів з Нового Табору тепер є фермери під проводом поміщика Онара. Вони відмовляються служити королю, який вимагає податки, але не може врятувати їх від банд розбійників. Для захисту, фермери зібрали військо найманців, більшість з яких вихідці з Нового Табору. Якщо ти грав у засновницю серії, то зустрінеш тут багатьох знайомих.

 

«Готичний» Шаолінь

Після розвалу Болотного Табору місце релігійної секти в грі посів монастир магів вогню, які займаються алхімічними дослідженнями і... розведенням овечок.

Щоб розігріти твій апетит, додамо, що на острові збирається орда орків, а колишню Долину Копалень захопили дракони. Нам дозволять пройтися по місцях бойової слави з першої гри, які зазнали багатьох ландшафтних і абсолютних демографічних змін. За таку старанність також жирний плюс розробникам.

Доповнення «Ніч Ворона», збагатило гру таємничою організацією Кільце Води. Крім того острів розширився локацією Яркендар, прабатьківщиною колись могутньої цивілізації. Також, було допрацьовано деякі завдання з оригіналу та додано нових персонажів, у тому числі і колишніх друзів. Цікаво, що серед нових персонажів «засвітились» пірати. Мабуть, романтика морських пригод вже тоді хвилювала хлопців з Piranha Bytes, які в 2012 році зробили гру про піратів «Risen 2: Dark Waters».

Атмосферність

Висока інтерактивність нікуди з гри не зникла. І хоч ніяких нововведень розробники не додали, проте вистачало і того, що було напрацьовано в першій «Готиці».

Як і раніше, люди живуть за розпорядком - працюючи, розважаючись і відпочиваючи. Знайомі, при зустрічі, можуть перекинутись кількома словами, або й потеревенити допізна. Хтось цілісінький день працює, хтось ходить на проповідь, а хтось до таверни. Тобто, життя оточуючих персонажів правдоподібне і реалізоване творчо та з долею сатири.

 

Свіжої рибки захотілося

 

Світ флори й фауни теж на повну імітує життя. Дерева й трава колишуться від вітру, тварини мають свої розпорядки дня, а чудовиська виконують не лише роль пасток для головного героя, але можуть спіймати і звичайного перехожого, який опинився не в той час і не в тому місці.

Розробники доопрацювали і відшліфували систему предметів, тепер будь-яка річ має своє призначення, щонайменше як інгредієнт для алхімічного зілля. Герой може використовувати всі рухомі предмети і знаряддя, що існують у довколишньому світі. А впольовану тварину Безіменний взагалі уживає із нечуваною безвідходністю, забираючи все від м’яса і шкіри до зубів чи крил!

Звичайно, гра має і недоліки, зокрема у поведінці «штучного інтелекту», однак на загальному тлі, це вже будуть прискіпування.

Інвентар та керування

У другій «Готиці» керування покращилось. Нарешті, стало можливо нормально користуватися мишкою і завдавати удари однією клавішею. Додамо, що в грі з’явились гроші, відтак купувати й продавати стало легше.

Інвентар теж змінився, проте, не став зручним. Він досі пристосований під клавіші, а деякі ідентичні предмети не групуються в одному відділенні, а «комфортабельно» займають десятки клітинок. Невдалим є і рішення розробників відмовитись від поділу інвентаря на розділи для предметів різного призначення. Додай до цього, що інвентар безрозмірний і, можеш уявити, як нудно вишукувати потрібну річ у цьому кладовищі предметів.

 

Я над річкою лежу, два береги стережу (загадка)

 

Мапа місцевості, не відображається на екрані під час активного ігрового процесу, а відкривається, як окреме зображення, переводячи гру в режим паузи. На спеціальних мапах відзначено місця розташування завдань, а місце перебування головного героя позначається стрілочкою.

У решті істотних змін не відбулось, гра так само має вид від третьої особи, предмети з якими герой може взаємодіяти злегка підсвічуються, а курсор під час ігрового процесу відсутній.

Бій

Ближній бій розчарував. Хоч автори й заявляли, що тепер головний герой може застосовувати декілька видів ударів і їх комбінації, проте практичної користі це не дає. Проблема в тому, що із системою ушкоджень розробники не попрацювали і вона зараховує пошкодження вибірково. Наприклад, ти можеш зачепити одним ударом трьох ворогів, що стоять поруч, проте пошкодження отримає лише один з них, що був на прицілі автозахоплення.

Зрозуміло, що розробники не ставили перед собою мету зробити рубанку (англ. Slasher), однак, це не виправдовує нудну і одноманітну реалізацію бою в грі.

Бій на дистанції не зазнав істотних змін - можна стріляти з лука, арбалета чи жбурляти магічні боєприпаси. Магія зазнала кількісних змін і поповнилась новими закляттями.

Графіка

Друга «Готика» стала кращою, вона причепурилась чіткішими текстурами, об’єкти стали менш кутасті, проте загальний рівень графіки не став провідним. Дуже багато фанатів залишилися незадоволені і критикували цей аспект гри. Розробники, покаялись і пояснили, що не мали достатньо фінансів на надсучасну графіку в цьому проекті, однак пообіцяли її в третій «Готиці».

 

Міліонер із нетрів. Так ось де їх розводять…

 

Безсумнівно, що графіка гри відразу тебе не вразить, але коли побачиш схід чи захід сонця, туман у лісових балках або погодні ефекти, то потім їх згадуватимеш з приємною ностальгією.

Зате дизайн локацій, тебе точно заворожить! Кожна рукотворна чи природна споруда тут індивідуальна, ніяких повторювань чи випадкових генерувань. Ландшафт нагадує лабіринт, який ідеально пристосований для того, щоб наповнити острів схованками, перешкодами та несподіваними виходами. При цьому, він виглядає велично та гармонійно, тішить око і дуже зручний. А завдяки розумному розміщенню персонажів, що дають завдання, та місць їх вирішення, ти поступово дослідиш увесь острів до останньої печерки. І хоч практично весь ігровий край відразу відкритий для дослідження, чудовиська, що розміщенні на шляхах, все ж не дозволять тобі швиденько задовольнити цікавість, а лише в міру зростання твоїх сил і сміливості.

«Ніч Ворона» додає у гру нових тварин та монстрів, наприклад велетенських жуків-богомолів чи кам’яних хранителів гробниць, та новий гірський регіон, приголомшливий пейзаж якого краще один раз побачити, ніж сто разів… перечитати.

Звук

Всі розмови людей у грі озвучено, в тому числі і репліки головного героя. До озвучення природи теж немає жодних претензій. Хор птахів радісно вітає перші промені сонця, море заспокоює легким шумом, а від бойового крику орка спина сиротами береться.

Музика знову на висоті! Найвдаліші композиції перекочують до твоєї колекції і ще довго будуть навіювати казкові образи загадкових руїн, непрохідних боліт чи густих лісів.

Ідеальне місце для релаксації

Висновок

Певна річ, що в чомусь «Готика 2» застаріла - її графіка добряче відстала від сучасного рівня. В чомусь вона була відразу слабка, як то реалізація боїв чи дідькова хмара глюків (хоч заради справедливості слід відзначити, що друга частина серії, стала «найздоровішою» на тлі інших та й «Ніч Ворона» усуває більшість з них).

Але, все-таки ця гра шедевр! Її світ поглине тебе з головою, зачарує пейзажами, помучить вибором, здивує можливостями і навіть трохи втомить різноманітністю. А після завершення цієї нагромадженої, але дивовижної історії, ти зрозумієш, як почуватися, врятувавши ЖИВИЙ СВІТ.

Автор: Oleg Titov