Prey
Рейтинг гри
9.0
Рейтинг користувачів
8.8
Загальна оцінка
8.9
Постав свою оцінку грі!:
N/A
Реліз: 11.07.2006

Prey

Виробник: Human Head Studios
PC
Violence Bad_language Fear
Плюси
  • хороша графіка
  • атмосферна музика
  • високоякісний дизайн рівнів
  • органічно поєднані ідеї фантастики та містики
  • загадки з гравітацією та порталами
  • багацько м'яса
Мінуси
  • неоригінальний бестіарій
  • шаблонний біотехнічний світ
  • затягнутий сюжет

Сюжет гри «Prey», під час першого знайомства, спантеличує - підозріло крикливою сприймається ідея протиборства індіанців та інопланетян. Проте, сучасний (на момент виходу гри) рушій, презентабельна графіка та музика знаменитого Джеремі Соула підігрівають цікавість. А оригінальна технологія порталів, яку гра використала однією з перших, просто змушує спробувати «Здобич».

Краса по американські...

Жанр

«Prey» створена у жанрі ба-бах (анг. Action), піджанрі 3В-стрілялка (анг. 3D-shooter). Розробку гри розпочали ще в 1995 році, однак тогочасні технології не дозволили реалізувати ідею з порталами, а тому робота відкладалась, затягувалась, змінювались рушії, композитори і навіть самі розробники. Нарешті, в 2001 році, коли проект вже добряче підзабувся, він потрапив до рук Human Head Studios, яка і створила гру.

З такого шляху не зіб'єшся

Сюжет

Томі - сучасний індіанець черокі мріє назавжди покинути резервацію. Однак, його планам перешкоджає впертість коханої дівчини Джен, яку ніяк не вдається вмовити покинути землю предків. Бідоласі Томмі так і не вдалося здолати впертість скво, але з цим легко впорався іншопланетний космічний біотехнічний корабель, який викрав патріотичну Джен, нашого закоханого героя та його діда Енісі на додачу.

На космічному кораблі доля розділила викрадених: старого Енісі майже відразу вбив жахливий станок смерті, прикуту Джен кудись відправила механізована система прийому «здобичі», а Томмі звільнився, завдяки допомозі місцевих бунтівників. Розлючений іржавошкірий парубок отримав відразу дві мотивації для боротьби з викрадачами - він хоче помститись за смерть діда і врятувати кохану.

Сніданок туристом

Події гри відбуваються на напів-механічному, напів-органічному космічному кораблі Сфера, який блукає у безмежному Всесвіті і викрадає різних живих істот, які, потрапивши на нього, вимушені піклуватись та захищати свій новий дім. Не змирились лише Таємні – нащадки викрадених в древності людей, які мріють повернутись на Землю. Однак, не всім полоненим щастить вижити, більшість з них стають сировиною для нових дослідів та калоріями для підтримки життєдіяльності корабля.

У цьому непростому, а іноді і суперечливому, ігровому всесвіті нам і належить займатись геноцидом іншопланетян. І хоч сюжет не надто оригінальний, проте автори впоралися зі своїм завданням, зробивши його логічним, зрозумілим та вмотивованим.

Атмосферність

Сфера, як і належить подібному місцю, брутальна і огидна, її стіни вкриті слизом, по прозорих венах-трубах течуть в’язкі потоки темної біомаси, через отвори, що пульсують періодично вивергаються розчленовані залишки людської плоті та шлункового соку, який небезпечний для необережного героя.

Однак, все це ми бачили і в інших проектах, Сфера дивує іншим – вона дозволяє змінювати гравітацію та розривати простір. Тобто, те що зараз слугує стелею, після активації перемикача може стати підлогою. Така особливість корабля допомагає долати непролазні ділянки. Не менш корисні своєрідні гравітаційні траси, завдяки яким можна гуляти по стінах чи стелі та ошукувати недолугих ворогів.

Лабіринт Мінотавра

Дуже тішать портали, які спочатку взагалі викликають дитячий захват від можливості переміщатися в різні несподівані частини корабля, або побачити себе збоку у викривленому просторі. І хоч згодом усвідомлюєш, що всі ці ефектно реалізовані нововведення є лише замаскованими дверима чи доріжками до наступної локації, однак за 7-9 годин самітного проходження вони не встигають втратити свій шарм дивовижі.

Крім світу фантастики, автори звернулись і до сюрреалістичного аналогу чистилища, яке назвали Країною Древніх. Після загибелі головного героя, його дух потрапляє до цієї країни і, настрілявши у своєрідному тирі нових очків для відновлення здоров’я та духовної енергії, повертається до тіла. Такий хід розробників покликаний оберігати від набридливого повторного проходження складних боїв. Дух героя може виходити з тіла і при бажанні гравця, наприклад, коли потрібно непомітно пройти біля ворогів чи дістатись до недоступних для фізичної оболонки місць.

Ой, щось до стелі прилипло

Тобто, в грі реалізовано багато цікавих різнопланових ідей, які створюють несподіваний, моторошний, трохи химерний і разом з тим напрочуд цілісний світ.

Керування

Керування у грі відповідає вимогам жанру і не підкидає жодних сюрпризів. Вигляд від першої особи, мапи місцевостей немає. Вона тут і не потрібна, через лінійність сюжету та наявність оригінального яструба-провідника.

Інтерфейс, як і належить шутерові, відображає відділення для різних видів зброї. Оскільки, майже все озброєння героя інопланетного походження, то й вигляд воно має чудернацький. Дизайнери добре поввихалися і витворили живі боєприпаси та біомеханічні цівки, які пульсують, дриґають лапками та мацаками, що створює належне відчуття недовіри до цього знаряддя вбивства.

А що це ви там робите?

Аналог гвинтівки має два режими: автоматичний - стріляє згустками енергії (своєрідними кулями) та снайперський - з органічним оптичним прицілом. Роль гранат та мін виконує павукоподібний представник місцевої фауни. Могутнішу зброю представляє плазмомет, що заряджається від чотирьох видів заправних стаціонарних автоматів, які можуть наповнити його плазмою, блискавками, заморожувальними снарядами та руйнівною енергією. Крім того, герой користується скорострілом, подібним до дробовика кислотним розпилювачем та місцевою ракетницею.

Покидаючи тіло, дух Томі також не зостається беззбройним, а користується луком, який, не зважаючи на свою примарну природу, чудово вражує і втілених ворогів.

Світло в тунелі

Для відновлення рівня здоров’я, по локаціях розташовані спеціальні органічні та механічні резервуари з цілющою енергією. А при повторному проходженні гри на підвищеній складності «Черокі», цілющі резервуари пусті, а їх призначення замінює повільна регенерація організму Томі.

Ґеймплей

Пробираючись через Сферу, герой змушений не лише поратися з її захисниками, але й вирішувати головоломки. Окрім згаданих вище задачок з гравітацією, гра пропонує нам пазли та логічні завдання. Але Томі не зупинять ніякі перешкоди, адже він фактично «безсмертний», вміє ставати привидом, ще й має помічника яструба, який вказує дорогу, слугує перекладачем і допомагає в боях. Спробуй-но зупинити такого танка!

Тобто, розробники створили гравцеві всі умови, щоб він не перевтомився чи перенервував. Значною мірою такий підхід збив градус напруги в ігровому процесі, однак, завдяки оригінальній побудові локацій та експериментам з гравітацією і простором він не став в’ялим чи нудним.

"Вони людей вже цілими літаками викрадають"

«Штучного інтелекту» ворогам вистачає на те, щоб ховатись від пострілів безжального тубільця американщини, та використовувати різні режими своєї зброї, однак про командну стратегію вони не здогадуються. Тобто, більшість з них не становить серйозної перешкоди для гравця. Але завдяки несподіваним розташуванням ворогів на стелі чи стінах, іноді доводиться добряче повихилятися.

Графіка

Рушій id Tech 4 був одним з найбільш технологічних та інноваційних свого часу. На ньому створювались такі ігри як Doom 3 та Quake 4. Завдяки своєму потенціалу, він і досі тішить око непоганою графікою.

Візуальне оформлення гри чудове, локації різноманітні та деталізовані, текстури високоякісні, вдало підібраний рівень освітлення. Дещо гірші справи з анімацією людей, але на щастя їх у грі не так вже й багато…

Щоправда, розчаровує бестіарій Сфери. Якщо ти вже бачив хоча б декілька шутерів на тему фантастики, то не зустрінеш у грі жодного нового монстра. Дуже шкода, що до цієї складової дизайнери підійшли так байдуже і недбало.

 

Апетитно виглядає!

Важко стриматись і не прокоментувати неординарну зовнішність Джен. Ймовірно, смаки індіанців кардинально відрізняються від українських, бо всю гру намагаєшся не думати про той момент, коли головному герою вдасться врятувати ту хвеську з широкоплечим чоловічим станом, квадратною головою та ельфійськими вухами.

Звук

З озвученням персонажів у грі все добре і довколишній світ також звучить доладно. Музика вдала, особливо композиції в які вкраплені мотиви етнічного індіанського фольку. Можливо навіть, що саундтрек гри перекочує до твого програвача.

Мультиплеєр/кооператив

У «Pray» мультиплеєр зроблено у вигляді класичного смертозмагу (англ. Deathmatch) до восьми учасників. Можливість виходити з тіла і діяти як дух, тут теж збережено.

Індіанська нірвана

Висновок

Human Head Studios зробили дуже добру гру. Студія проявила себе як старанний розробник, проект вийшов відшліфований, зручний та оптимізований. Однак, до рівня шедевру він не дотягнув. Мабуть через те, що гра морально застаріла вже на момент свого виходу. Вона була в дусі таких ігрових серіалів як Doom та Quake. Однак, ігровий ринок вже опановували більш оригінальні проекти: F.E.A.R. з прекрасним «штучним інтелектом» ворогів, Call of Juarez з індіанським колоритом, чи жахастик Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth.

Доісторичне графіті

Проте, гру обовязково слід пройти, хоча б для того щоб побачити оригінальні ідеї з маніпуляціями простором та гравітацією, оцінити чудесну роботу художників та послухати файну музику.

Автор: Oleg Titov

***

Великодки

- На початку гри, у барі, можна пограти на автоматах, один з яких показує логотип розробника, а інший нагадує про першу гру студії «Rune».

- На рівні «Комплекс», у кімнаті з дзеркалами, слід підійти до дзеркала, яке не відображає героя, натиснути кнопку «використати» і зайти до таємної кімнати. Там потрібно підійти до отвору на стіні і почекати…