Assassin's Creed Revelations
Рейтинг гри
8.5
Рейтинг користувачів
8.8
Загальна оцінка
8.6
Постав свою оцінку грі!:
N/A
Реліз: 30.11.2011

Assassin's Creed Revelations

Жанри: Пригодницькі ігри, Екшн Виробник: Ubisoft Massive, Ubisoft Annecy
Плюси
  • Приголомшливий дизайн Константинополя
  • Чудова музика
  • Спрощений та зручніший ґеймплей
  • Допрацьований мультиплеєр
  • Цікава сюжетна лінія
Мінуси
  • Не потрібні бомбочки
  • Спірні місії за Дезмонда

Скільки часу потрібно суспільству, щоб воно почало морально "загнивати"? Мабуть, багато. А скільки часу потрібно культовій серії ігор, щоб вона почала втрачати колишню велич в очах гравців? На прикладі серіалу "Assassin’s Creed", можна сказати, що 3 роки.

Хоча багато фанів і просто гравців покладали на "Кредо Вбивць: Одкровення" надії на гідне продовження, значною мірою даний витвір "Ubisoft" їх не виправдав. Чому?

Рим – Масіаф – Стамбул

Події гри розгортаються у 1511 році. Головний герой, асасин Еціо Аудіторе продовжує свою невпинну боротьбу з орденом тамплієрів. Незважаючи на свій немолодий вік (Еціо вже за 50), впертий італієць анітрохи не втратив своєї сили і спритності.

Термінатор нервово курить у куточку

Бажаючи дізнатися більше про минуле ордену асасинів, Аудіторе вирушає в Масіаф, покинуту сирійську фортецю, яка колись слугувала головною базою його товаришів по зброї і де колись жив його предок – Альтаїр ібн Ла-Ахад. Фортеця, однак, вже зайнята тамплієрами, які хочуть дістатися до втраченої бібліотеки ордену асасинів, яка, начебто, захована десь у Масіафі. Щоб відчинити бібліотеку, потрібні п’ять "ключів". Ну, а для того, аби цінні реліквії не потрапили до рук тамплієрів, Еціо мусить вирушити до Стамбула і знайти "ключі" раніше за недругів… А в наш час, за діями предка спостерігає нащадок Еціо – Дезмонд Майлз, який досі перебуває у комі в машині по зчитуванню пам’яті предків під назвою Анімус. Щоб врятувати свою свідомість, Дезмонду необхідно дізнатися те, що знав його предок…

Ласкаво просимо в Стамбул, ефенді!

Дезмонд, Еціо та Альтаїр

В плані сюжету, гра "Assassin’s Creed: Revelations" залишила досить неоднозначні враження. З одного боку, у ній присутні деякі цікаві сюжетні повороти, які певною мірою втамовують цікавість шанувальників серії. З іншого – історії як такої у грі дуже мало, а традиційний "кліфгенґер" вже починає бісити. Хоч Еціо цікавий, харизматичний і основний персонаж гри, але вже починає набридати.

А ось місії, де треба грати за Альтаїра, і де розповідається про події, які завершили історію Ла-Ахада в першій частині серіалу – навпаки дуже цікаві. Правда, цікаві передусім в сюжетному плані, оскільки самі по собі вони абсолютно лінійні.

Альтаїр і артефакт Яблуко Едема. "І що мені з ним робити?"

Розробники не оминули увагою і Дезмонда. Хоча хоробрий хлопчина і перебуває у комі, в його свідомості з’явився власний "острів", де можна виконати додаткові завдання.

"Друзі, де ви?"

От з чим в "Assassin’s Creed: Revelations" дійсно не склалося – це з цікавими персонажами. Згадаймо, в попередніх частинах були десятки добре пророблених персонажів, а знайомство з новими жителями всесвіту "Assassin’s Creed" викликали захват.

Юсуф Тазім, один з небагатьох цікавих персонажів гри

В "Revelations" нових цікавих персонажів можна порахувати на пальцях однієї руки (навіть, якщо це рука якудзи, який не раз відробляв свої огріхи): це Юсуф Тазім, голова Стамбульської філії асасинів, Софія Сартор, бібліотекарка, в яку закохується Еціо та Принц Сулейман, 17-річний хлопчина і майбутній султан, чиєю дружиною стане наша співвітчизниця Анастасія Лісовська. Більше з нових персонажів згадати нікого – настільки всі безликі.

Еціо в молодості був профі у зваблюванні дам. Софія Сартор зваблює швидше його, ніж він її

Ну, а зі старих, крім згадуваних Еціо та Альтаїра ще можна відзначити Об’єкта № 16, який в "Revelations" вперше з’являється у всій красі, щоб сказати кілька фраз і героїчно пожертвувати своїм життям для порятунку Дезмонда.

"Ви змінилися"

Більш-менш помітні зрушення відбулись у графічному виконанні: графіка і текстури виглядають значно краще, ніж в попередніх частинах, моделі персонажів більш деталізовані і реалістичні, правда одяг, через який наскрізь "проходить" зброя, таким і залишився. Стамбул з широкими і вузькими вуличками, портом, видовищними визначними місцями – дуже живописний. Однак "copy/paste" з попередніх частин серії все ж присутній – це видно по крамничках і будівлях.

Покращення графіки не вплинуло на оптимізацію – якщо попередні частини серії йшли на комп’ютері нормально, то й "Assassin’s Creed: Revelations" піде.

Ля-ля-фа

Розчарував музичний супровід. Хоча над саундтреком знову працював Джеспер Кід, та в композитора, мабуть, було обмаль часу, щоб написати щось видатне – у грі від сили 1-2 композиції, які хочеться зберегти у плейлист.
Зате озвучка не підкачала — ані в оригіналі, ані в локалізованій версії.

Одкровення?

В ігровому процесі "Assassin’s Creed: Revelations" зберегла механіку попередніх частин. В нас є "базове" місто – Стамбул, в якому ми, як і раніше, можемо виконувати головні і другорядні завдання, вправлятися у паркурі, майстерно воювати з ворогами (убивства тут стали дещо видовищнішими із застосуванням slo-mo), досліджувати визначні місця (їх описання, як і раніше, присутнє у грі), скуповувати різні торгові точки і будівлі, покращувати зброю та одяг головного героя, купувати/продавати предмети, вербувати нових людей в орден (тут завдання стали різноманітнішими, хоча багато з них виглядають, м'яко кажучи, безглуздо), покращувати їх уміння, відправляючи виконувати завдання в інші міста, тощо.

Вбивства в грі стали по-справжньому видовищними

Нововведення? Є трохи. По-перше, присутній режим огляду "від першої особи", по друге – нова зброя: в грі є можливість збирати бомби різних видів. Для цього потрібно лише мати "рецепт", який можна придбати у відповідній крамниці, а шукаємо в розставлених тут і там ящиках або в торговців. Біда лише в тому, що мало хто з гравців буде морочити собі голову збиранням бомби – легше взяти вже готову. Ще в Еціо з’явився "гак", який дуже допомагає лазити по будівлях. Ну, і третє, в "Revelations" з’явилась можливість захоплювати підвладні тамплієрам райони і переводити їх під владу асасинів. Для цього треба вбити "начальника" території і запалити вогонь на вежі, що дуже нагадує руйнування веж з Brotherhood. Але тепер тамплієри будуть не проти відвоювати втрачену територію. "Відвойовування" проходить у вигляді міні-гри у стилі “Tower Defense” з розставлянням барикад на дорогах та своїх бійців на дахах і вулицях. "Босом" в цих битвах обов’язково виступає "броньована" карета. Правда, для уникнення "відвойовувань" достатньо призначити керівником бази в тому чи іншому районі якогось досвідченого асасина і більше мучитись не доведеться.

Відвойовування районів

На "острові", де перебуває свідомість Дезмонда, ми маємо можливість повиконувати додаткові місії, в яких Майлз розповідає про своє життя до того, як його схопили тамплієри. Ці місії ігровим процесом нагадують "Portal" – ми ходимо по якихось фантасмагоричних рівнях і "вибудовуємо" собі дорогу до виходу. Щиро кажучи, важко зрозуміти, чому розробники просто не вставили кат-сцени, чи навіть місії за молодого Дезмонда, а надали перевагу якимось цілком безглуздим пазлам, котрі ну ніяк не пасують до загального стилю Assassin's Creed.

"Наліво підеш — коня втратиш, направо підеш — себе згубиш, прямо підеш — смерть знайдеш"

Здавалося б "Revelations" – це та сама "Brotherhood" з незначними нововведеннями, але ні. Все набагато гірше, ніж здається. В грі замало простору – Стамбул удвічі-тричі менший за Рим. Інших міст, крім Масіафа і невеличкого "міста в печері" тут немає. Сюжетних завдань тут, мабуть, і двох десятків не набереться, а ті що є часто копіюють одне одного. Тобто, якщо ігнорувати другорядні завдання, цю гру можна пройти і за два вечори!

Ех, було б у грі більше місій, ми б насолоджувалися їздою по канатах частіше

З гри зникло багато цікавих деталей, на зразок їзди на конях, власного будинку, який можна було б розвивати (реставрувати, закуповувати картини і таке інше). В грі слабо працює економічна система - вам буде постійно не вистачати грошей на придбання торгових точок чи "прокачку" персонажа. Скуповування торгових точок – теж проблема, оскільки вона з незрозумілих причин підвищує "розшукуваність" головного героя. Тому, після 3-4 "скуповувань" нас чекатиме забіг до найближчого глашатая для сплати хабара, щоб не наговорював на асасинів, або шукати інформатора, якого треба вбити для зниження "розшукуваності".

Як і раніше, для дослідження території деведеться лазити по баштах

Асасини в інтернеті

Мультиплеєрна складова, мабуть, найвдаліше, що є у грі. Кілька режимів: “Deathmatch”, “Corruption” та "Steal the Artifact", в яких шанувальники можуть не лише розважитись, але й почерпнути деякі деталі сюжету, оскільки мультиплеєр містить корисну документацію і деякі деталі, напряму пов’язані з сюжетом.

Застій

"Assassin’s Creed: Revelations" - приклад того, як розбиваються на друзки найсміливіші очікування. А причина провалу зрозуміла – у розробників було дуууууууууже мало часу для реалізації всіх запланованих ідей. Боси з "Ubisoft" дали завдання випустити гру вчасно і крапка. Через це "Assassin’s Creed: Revelations" виглядає не як повноцінна гра, а швидше як доповнення, незважаючи на наявність цікавого сюжету. Гра, звичайно, непогана, але це не те, що ми очікували. І ніякі цікавинки, на зразок місії, де Еціо співає пісні, чи епізоду в вогнеметом не врятують гру.

В серії почався застій, тому залишається сподіватися, що видавці не будуть підганяти розробників і дадуть можливість оцінити усі позитивні і негативні сторони зробленого та правильно продумати подальшу роботу, щоб "Assassin’s Creed 3" стала гідним продовженням серії. Інакше нехай видавці не дивуються різкому зниженню продажів. "Assassin’s Creed" - це не "Call of Duty", де достатньо лише підвищувати рівень видовищності. Тут треба більшого.

Розробникам і видавцям: "Ви ще халтурите? Тоді я йду до вас!"