Diablo 3
Рейтинг гри
9.0
Рейтинг користувачів
8.1
Загальна оцінка
8.5
Постав свою оцінку грі!:
N/A
Реліз: 07.06.2012

Diablo 3

Жанри: RPG, Екшн Виробник: Blizzard Entertainment
PC
Violence Fear
Плюси
  • Динамічність
  • Приємна графіка
  • Чудова музика
  • ЦЕ - ДІАБЛО!
Мінуси
  • Спрощена система прокачки
  • Короткотривалість проходження
  • Залежність від інтернету і Battle.net

Компанія-розробник Blizzard відома, перш за все, тим, що за двадцять з гаком років свого існування не випустила жодної не те, щоб провальної, а навіть просто нехітової гри. Ґеймери-ветерани пам'ятають такі її проекти, як Rock'n'Roll Racing та The Lost Vikings, а кожному, хто хоч трохи тямить у сучасних іграх, добре відомі тайтли Warcraft, Starcraft та Diablo. На трьох останніх франшизах Бліззард живе-поживає собі з 1995 року, адже вміє робити чудові сиквели, щоразу перетворюючи кожну наступну частину гри у безперечний хіт. Стратегічна серія Warcraft втілилася у найпопулярнішу ММО-RPG, Starcraft здобув вічне визнання серед кіберспортсменів і перетворився мало не на релігію у Південній Кореї, а про Diablo ми сьогодні, власне, і поговоримо.

ПЕРША ДІАБЛА ВИЙШЛА У ДАЛЕКОМУ 1996 РОЦІ. ТОДІ ДЕРЕВА БУЛИ ВИЩИМИ, ТРАВА - ЗЕЛЕНІШОЮ, А ІГРИ - СКЛАДНІШИМИ. ЧЕРЕЗ ЧОТИРИ З ЛИШНІМ РОКИ СВІТ ПОБАЧИВ СИКВЕЛ, ЯКИЙ ПЕРЕВЕРШУВАВ ОРИГІНАЛ ЗА УСІМА МОЖЛИВИМИ КРИТЕРІЯМИ. І ОСЬ, МИНУЛО ЩЕ ОДИНАДЦЯТЬ РОКІВ І У ПРОДАЖ НАДХОДИТЬ ДОВГООЧІКУВАНЕ ПРОДОВЖЕННЯ. У СИЛУ БЕЗСУМНІВНОЇ ЛЕГЕНДАРНОСТІ ГРИ, ОГЛЯДАТИ ЇЇ НЕМОЖЛИВО БЕЗ ПОРІВНЯНЬ З ПОПЕРЕДНИКАМИ. ТОЖ, СПРОБУЙМО З'ЯСУВАТИ, ЧИ ВДАЛОСЯ СУЧАСНІЙ BLIZZARD ПОВТОРИТИ ТА ПЕРЕВЕРШИТИ СВІЙ УСПІХ ОДИНАДЦЯТИЛІТНЬОЇ ДАВНОСТІ.

Diablo - це одна з тих ігор, описати які можна буквально кількома словами. Простий, мов дві копійки, ґеймплей зводиться до винищення орд різнокольорового монстряччя усіма доступними способами, а сюжет розповідає про типове протистояння чорного зла і світлого добра. Зло зле, а тому чорне і хоче руйнувати, а добро - добре і, відповідно, світле, а тому неминуче стоїть на шляху зла. І нехай довіку встановлюють ігри з дискет ті, чиї язики повертаються назвати оце рольовою грою. Тут немає морального вибору, прийняття рішень чи нелінійності. Є лише герой, його зброя, і вороги, багато ворогів. Просто мегатонни віртуального м'яса і мегалітри віртуальної крові! Є щось загадково привабливе та навіть медитативно заспокійливе у цьому систематичному шинкуванні, кавалкуванні і патранні потвор.

Як і у попередніх іграх, починаємо ми з генерації героя. На вибір маємо Варвара, Мисливицю на демонів, Монаха, Знахаря і Чародія. Майже без змін з Diablo 2 перекочував лише Варвар: він і тепер вправно розмахує залізяками, щось горланить, крутиться вихром і стрибає у натовп ворогів. Мисливиця увібрала в себе спритність з луком та арбалетом від Амазонки, а вміння користуватися різноманітними пастками - від Асасинки. Монах - спритний і швидкий знавець бойових мистецтв. Знахар вміє викликaти різноманітних потвор і більш за все нагадує Некроманта. А Чародій - він і в Африці чародій: махає патиками і править стихіями.

Система прокачування зазнала значних змін. У героїв більш немає гілок талантів, які неминуче спеціалізували персонажа на тих чи інших вміннях. Усі скіли відкриваються і стають доступними автоматично при досягненні певного рівня. З-поміж усіх навичок можна обрати шість активних, які і будуть використовуватися протягом бою. Навряд чи такі зміни сподобаються фанатам серії, адже вони значно зменшують шанс хибно розвинути героя, роблячи прокачку занадто простою. І дійсно, було б краще обмежити персонажів у прокачці, надавши можливість перерозподілити очки вмінь за золото. Кожну навичку можна модифікувати руною, які також відкриваються самі по собі. У результаті будь-який герой максимального рівня може, коли заманеться, перевизначити активні вміння і їх руни, докорінно змінивши стиль бою. Так, це зручно, але, на нашу думку, вельми хибно.

Ігрові мапи, як і раніше, генеруються випадковим чином і змінюються щоразу, коли повертаєшся до гри. Різних локацій у Diablo III багато і кожна з них може похизуватися чудово промальованими деталями та інтерактивними елементами. Історія поділена на Акти, і події кожного з них відбуватимуться у різних місцях ігрового світу. Разом з героєм подорожуватимуть коваль та ювелір. Перший може викувати на замовлення броню, чи зброю, та попередньо слід вкласти золото у його освіту. А ювелір виконує функції забутого у попередній грі Куба Хорадрика - об'єднує дрібні камінці у коштовні каменюки, і також вимагає інвестицій з боку героя.

Скринька, що подорожує з гравцем від акту до акту, тепер належить не одному герою, а усім. Тому якщо при проходженні гри знайдеш якийсь цінний предмет для іншого класу, то можна залишити його у скрині і забрати, увійшовши до гри іншим персонажем.

Попри численні нововведення, задоволення від ґеймплею у Діаблі 3 залишилося незмінним. Різні розробники намагалися копіювати цей ігровий процес, та нікому не вдавалося зробити його таким соковито-насиченим, як це роблять у Blizzard. Важко описати словами, та фанати зрозуміють: Король дійсно повернувся.

За роки, що минули від релізу Diablo II, Бліззарди випустили не один проект і до блиску відшліфували своє вміння доводити ігри до ідеалу, усуваючи зайве і усіляко полегшуючи життя гравцеві. Тому у Diablo III маємо дуже зручний інтерфейс, який немало запозичив у ВоВчика. Ачівок тут багацько, тому затятим діабломанам буде чим похизуватися перед друзями.

Diablo III має цілковиту підтримку сервісу Battle.net. У будь-який момент свою самітню гру можна зробити публічною і до тебе могтимуть приєднатися інші гравці. На відміну від другої частини, тепер існують обмеження, які дозволяють тільки героям певного рівня приєднуватися до певних етапів твоєї гри. Усі персонажі зберігаються на сервері Blizzard і грати без з'єднання з інтернетом - неможливо. Таким чином гра з одного боку узалежнює ґеймерів від своїх серверів та наявності інтернету, а з іншої - гарантує, що будь-який гравець, який приєднується до вашої гри, здобув свій рівень і свої предмети чесним шляхом.

Окремої уваги вартий ігровий аукціон. На момент створення цього огляду він ще не розпочав свою роботу, але потенціал у нього шалений. Кожний гравець, знайшовши у грі шмаття чи зброю, що не пасує до його класу, матиме змогу виставити його на аукціон за цілком реальні грошенята. Звісно ж, Бліззард непогано зароблять на комісії, та простим ґеймерам гра надає можливість принаймні відбити свою вартість.

Підозрюємо, що усі оглядачі Diablo III розділяться на два табори: перші скиглитимуть про несправедливість світу і зайві зміни, а другі тішитимуться поверненню Короля і кооперативно винищуватимуть армії темряви. Ну а PlayUA приєднається до других, адже попри все, перед нами - діаблісіньке Діабло, а тому грати однозначно радимо усім.