The Lord of the Rings: War in the North
Рейтинг гри
8.5
Рейтинг користувачів
7.0
Загальна оцінка
7.7
Постав свою оцінку грі!:
N/A
Реліз: 04.12.2011

The Lord of the Rings: War in the North

Жанри: RPG Виробник: Snowblind Studios
Плюси
  • Це Середзем'я!
  • Цікавий сюжет
  • Приємний ґеймплей
  • Незабутня атмосфера
  • Кооператив
Мінуси
  • Короткотривалість

Книги Джона Толкіна відомі всьому світу завдяки своєму цікавому сюжету і надзвичайному та дивовижному фентезійному світу. Усі бачили трилогію «Володар Перстенів» і багато хто чув, що знімається фільм по книзі «Гобіт»… А тепер з'ясуємо, наскільки вдалою виявилася гра The Lord of the Rings: War in the North, дії якої відбуваються у чарівливому всесвіті Толкіна.

Ігрова історія бренду «Володар Перстенів» на ПК почалася у далекому 1983 із гри під назвою Moria, що була невеликим  rogue-проектом. Наступною сходинкою був «The Hobbit», невеличкий платформер, що вийшов у 2003 році. Той же рік подарував нам першу стратегію із серії «The Lord of the Rings: War of the Ring» і перший екшн – «The Lord of the Rings: The Return of the King».  Далі йшли такі стратегії, як «The Lord of the Rings: The Battle for Middle-earth» (2004), «The Lord of the Rings: The Battle for Middle-earth II» (2006) та доповнення до неї «The Lord of the Rings: The Battle for Middle-earth II: The Rise of the Witch-king» (2006). У 2009 році вийшла «The Lord of the Rings: Conquest» - посередній слешер, та нарешті в 2011 вийшла «The Lord of the Rings: War in the North». Про неї далі й піде мова.

Це ти взяв мою цукерку!??

Сюжет гри розгортається у північній частині Середзем’я і тісно переплітається із сюжетом трилогії «Володар Перстенів». Оповідається в основному через цікаві інтерактивні діалоги і на відміну від «The Lord of the Rings: Conquest» у цій грі хоча б створюється відчуття свободи вибору і є побічні квести.
Поки темний володар Саурон розгортав війну на Сході, його підлий посіпака Аґандаур за наказом свого господаря готує удар з Півночі. З цього, власне, й починається сюжет, по ходу якого загін із людини, ельфа та гнома боротиметься зі злим чарівником Аґандауром.

Під час подорожі герої побувають у місцях, які знайомі з трилогії «Володар Перстенів», це і таверна «Брикливий поні», і простори Ширу та Рівендолу. Також будуть пропущені у кінотрилогії локації Форност, Могильники, Етенський Моховик, Лихолісся, Гундабад та Нординбад. Також надибаємо майже усіх персонажів першої частини трилогії, і Радаґаста Карого, і великого орла Беларама та дракона Урґоста. Загалом по ходу сюжету герої різним чином заважають Аґандауру виконувати свою темну місію і при цьому намагатимуться його знищити.

Орк з головою - добре, а без голови - краще

У грі доведеться виступити в ролі одного, або однієї з трьох хоробрих захисників Середзем’я. Перший протагоніст – це Ерадан, один з Північних слідопитів. У грі він володіє майже усіма видами зброї (одно- і дворучні мечі, сокири, молот та лук). Граючи за нього, можна розвинути здібності, які дозволять непомітно прослизати повз ворогів. Ще до його вмінь входить бачення слідів і пошук сховків, що залишили по собі інші слідопити. Загалом Ерадан – розвідник, який ефективний як у ближньому, так і в дистанційному бою.

Дорогою до Форносту

Наступний герой - це Фарин, гном-силач з-під Самітної гори. Фарин – основна сила команди в ближньому бою. Він володіє тяжкою зброєю (дворучні мечі, сокири, молоти) та багатозарядним арбалетом. Як і будь-який добропорядний гном, Фарин - справжній майстер гірничої справи та будівництва, тож легко знаходить дорогоцінні руди та слабкі місця у стінах. Там, зазвичай, сховано чимало скарбів. Його основна бойова спеціалізація – це нанесення якнайбільшої шкоди.

Середзем'я як воно є

Третім і останнім героєм є ельфійка на ймення Андріель. Вона берегиня знання з Рівендолу, що походить з  нолдорів. Андріель – могутня чаклунка, що спеціалізується на захисних та атакувальних чарах. У бою використовує патериці у поєднанні з одноручними мечами, чи сокирами. Також може стріляти у ворогів магічними зарядами з патериці. Ще команді приносить значну користь її вміння шукати різноманітні трави та готувати з них безліч зіль. Андрієль – це персонаж підтримки,  Вона показує себе непогано у дистанційному бою і дуже допомагає у боротьбі з босами, яких у грі чимало.

Орел з перепою

Оскільки «The Lord of the Rings; War in the North» - рольова гра, то у ній передбачено систему прокачки. Тобто набивши достатню кількість орків, отримуємо очки для покращення характеристик персонажа (сила, спритність, витривалість, воля)  і для покращення, чи вивчення нових умінь.

При переході на новий рівень стають доступними кращі речі та спорядження.  У інвентарі героя є комірки під шолом, наплічники, обладунок, амулет, рукавиці, штани, черевики, зброю дальнього бою та дві комірки для основної зброї чи щита. Крім того кожен з предметів може бути магічним, тобто давати крім своїх основних можливостей додатковий бонус, а якщо в зброї є місце під камінь, то вставивши його, можна надати зброї та броні нових властивостей. Купувати нові предмети можна за золото, яке отримуємо з продажу непотрібних речей і дорогоцінностей.

Таємне озеро гномів

Бойова система у порівнянні з «The Lord of the Rings: Conquest» зазнала суттєвих змін. Перемагати злих супостатів стало набагато легше і цікавіше. Орла, якого герої звільнили у Форності по ходу гри можна буде викликати, використовуючи особливі пір’їни, які інколи траплятимуться на локаціях.

Гра за кожного з персонажів суттєво відрізняється, що є величезним плюсом. Адже один раз кампанію можна пройти за Фарина, а потім помінятись місцями з товаришем і грати за Андріель і отримати зовсім інші враження і відчуття. У грі суттєво збільшилася кількість ворогів. А розмаїття засобів, методів і прийомів монстроциду стало можливим завдяки цікавим добиванням, та нагородам у вигляді додаткового досвіду (особливо яскраво виглядає добивання тролів і боссів, яких у грі предостатньо) за ефектні вбивства противників. Тобто чим гарніше розчленуєш орків, тим більше досвіду дадуть.

Мертва птаха

По мапі можна пересуватись  методом миттєвого переміщення через особливі місця, що зустрічаються на локаціях. Також на відміну від «Conquest», у «War in the North» по локаціях можна подорожувати вільно і будь-якої миті можна повернутись, щоб знову помилуватися чудовими краєвидами чи переговорити з NPC.
У гру додали чимало видів ворогів, що робить бій цікавішим. Можна зустріти ґоблінів-снаґа – це перші противники, що не блокують ударів і завдають небагато шкоди. Ґобліни-лучники  - це стрільці, які не можуть захищатися і небезпечні лише здалеку. Далі йдуть ґобліни-воїни, що нападають з кривими мечами, мають броню і можуть поставити блок. Ґобліни-командири – це добре броньовані ґобліни зі щитами, що представляють доволі серйозну загрозу для персонажів низького рівня. Ще зустрічаються вогняні ґобліни, що більше нагадують терористів-смертників з Алькаїди, оскільки при завданні їм шкоди вони вибухають, наносячи значні пошкодження всім навкруги. Орки-снаґа відрізняються від ґоблінів лише збільшенням пошкоджень. Вони спершу виконують роль ґоблінських отаманів, а згодом стають пересічними противниками. Протягом другої половини гри починають зустрічатися уруки - це дуже небезпечні противники з потужною зброєю і міцним обладунком. Особливої уваги заслуговують орки-чародії, що створюють укриття, подібні до укриттів Андаріель для підтримки союзників, та кам’яні тролі, що є одними з найнебезпечніших ворогів у грі.

Місце, знайоме з фільму

Боротися з хвилями ворогів у Лоріені, чи Осґіліаті значно веселіше з друзями, а не з ботами. Взагалі, кооператив побудований на взаємодопомозі і чіткому виконанні своєї ролі. Тобто Ерадан повинен відстрілювати ворогів з лука і підтримувати Фарина на передовій, а Андріель у цей час бар’єром повинна захищати їх від стріл і надавати магічну підтримку. Речі, які випадають при вбивстві ворогів можуть пасувати лише певному персонажу  і дворучна сокира не підходить дельфійській чарівниці, тож у грі присутня система передачі речей між персонажами.

Загалом графічний рушій задовільний і може порадувати чудовою якістю відрубаних кінцівок і детальною анімацією ворогів. Милують око трохи розпливчаті, але безперечно прекрасні краєвиди Рівендолу і Нординбаду. Проте такий рівень графіки недоступний власникам слабких компів, які просто не зможуть отримати повноцінне задоволення від ігрового процесу.

Ти щось сказав?!

Музичний супровід виконаний у дусі фільмової трилогії. Тобто музика навіює відчуття того, що на моніторі відбувається щось дійсно епічне і значуще. Сюжет зачаровує з самого початку і тримає у напруженні до фінальної битви. Подаєтся він доволі цікаво. Діалоги виконані майстерно і наближені до літературного першоджерела. Засмучує лише відносна короткотривалість, але це можна компенсувати високою придатністю гри до перепроходження, адже рівень персонажа і всі предмети після закінчення кампанії зберігаються, а при наступному проходженні просто збільшують складність і кількість ворогів. Діалоги і заставки можна легко пропустити, тобто не доводиться витрачати дорогоцінний час марно, що доволі приємно.

«The Lord of the Rings: War in the North» це чудова гра по всесвіту Толкіна, що здатна подарувати фанатам його творів багато годин дивовижного досвіду та незабутніх відчуттів. А кооператив змусить тебе і двох твоїх друзів добряче поводити мишкою. Сюжет неперевершений, але все ж можна було б зробити гру трохи довшою і домалювати ще декілька локацій.  Отож будемо з нетерпінням  чекати на доповнення, чи продовження, і втретє перепроходячи цю гру, радимо всім фанам Толкіна і просто ґеймерам, які хочуть добре провести час, спробувати свої сили у цій грі. Імператор рекомендує до ознайомлення!

Автор: Роман Ultramarin Береговий