Call of Juarez Bound in Blood
Рейтинг гри
9.0
Рейтинг користувачів
8.1
Загальна оцінка
8.6
Постав свою оцінку грі!:
N/A
Реліз: 03.07.2009

Call of Juarez Bound in Blood

Жанри: Шутер, Екшн Виробник: Techland
Плюси
  • доброякісна оптимізація
  • хороша графіка
  • величезні локації із захопливими ландшафтами
  • різноманітний ґеймлей
  • цікавий сюжет
  • колоритні персонажі
Мінуси
  • погане керування в дуелях
  • надто драматична музика

Мало хто в дитинстві не мріяв бути індіанцем чи ковбоєм. Романтику Дикого Заходу нам навіювали фільми 60-70-их років. Проте, в останні десятиріччя, кінематограф менше звертається до цієї теми, а ігрова індустрія, взагалі рідко згадує про неї. Усунути цю несправедливість взялася польська студія Techland і зробила серію ігрових вестернів «Call of Juarez», назва яких перекладається, як «Поклик Хуареза». Що це за Хуарез і навіщо він нас кличе, варто з'ясувати, бо історія вийшла цікава і атмосферна. І, хоч «Кревні Зв'язки» - це пріквел до оригінального «Поклику Хуареза», гра вдалася цілком самодостатньою та неповторною.

Жанр

3Д-шутер «Call of Juarez: Bound in Blood» ще у 2009 році міг похизуватися популярним досі режимом уповільненого руху (англ. Slow Motion) та функцією динамічних укриттів. Слідуючи за тенденціями жанру, гра також позбулася аптечок, які замінила регенерація персонажа, а екран «очистився» від постійних індикаторів - критичний стан здоров’я героя став відображатися червонінням екрану і затуманенням погляду.

Цирк приїхав?

Окрім модних нововведень, гра хизувалась хорошою графікою, кінематографічною анімацією, масою роликів, цікавим і насиченим сюжетом та захопливим ґеймплеєм. Тому, не дивно, що свого часу, вона посіла 7 місце за продажами у Steam.

Сюжет

Події гри розпочинаються під час одного з боїв Громадянської війни у США. Брати МакКол - Томас і Рей відмовились виконувати накази бездарного командування і покинули військо Конфедерації, щоб повернутись додому і захистити власний маєток та сім’ю. Однак, хлопці запізнились і змогли врятувати лише молодшого брата Вільяма.

Доля дезертирів несолодка - брати опинилися поза законом, ще й набули мстивого ворога в особі свого колишнього командира Барнсбі, який вважає їх мало не причиною поразки у війні і переслідує протягом усієї гри. Останній шанс вибратися із цієї халепи брати побачили у можливості знайти легендарні скарби ацтеків біля селища Хуарез у Мексиці. Дорога до мрії, як їй і належить, стала для них повною пригод та несподіваних поворотів, то ж, дійшовши до золота, вони з’ясували, що безкінечні вбивства, фатальна жінка та різне бачення мети зробили їх ворогами…

Реконструкція Андріївського узвозу

Персонажів, якими у грі можна керувати, двоє – це Рей та Томас. Кожний з них має свої сильні та слабкі боки і унікальні можливості. Брати наділені неповторними стрілецькими вміннями, які реалізовуються при використанні режиму уповільненого руху.

Прямолінійний старший брат Рей сильний і живучий. Він надає перевагу револьверам, добре жбурляє динаміт і може стріляти з кулемета Ґатлінґа, тримаючи його в руках! Однак, підкрастись до ворога чи самостійно вилазити на підвищення – це не його.

А молодший брат Томас на "ти" зі снайперською зброєю. Крім того, він спритно підіймається на височини, користуючись своїм ласо. Томас також може непомітно підкрастись до ворога або безшумно підстрелити його з лука.

Суворі брати МакКол

Тобто, розробники залишилися вірні першоджерелу і повторили хвацький сюжет, ще й надали нам можливість грати персонажами по черзі, що приємно урізноманітнює ґеймплей. Дякуємо за старанність і відданість стилю «Call of Juarez», хлопці!

Атмосферність

У гру відразу поринаєш з головою завдяки хорошому пригодницькому сценарію, який подається не лише завданнями, але й великою кількістю високоякісних роликів, виконаних на рушії. Поляки змогли передати дух і суть вестерну. Протягом усієї гри переконуєшся, що світ навколо – це царство первинних інстинктів, нікому не можна довіряти, навіть рідний брат цінує твоє життя, доки користає з тебе.

Місто-привид

Усі головні герої історії дуже схожі на відомих кінематографічних персонажів, наприклад, полковник Джеремі Барнсбі списаний з розбійника Ґреффа із «Останнього ізгоя», у виконанні Міккі Рурка, а Хуан Мендоза викапаний Джан Волонте, який грав антагоністів у вестернах Серджіо Леоне. І це не промах розробників, а навпаки - вдалий крок, адже від ігро-вестерну не чекаєш чогось нового, а хочеш побачити знайомі і високоякісно реалізовані штампи, типу незворушного, як Клінт Іствуд, головного героя чи револьверну дуель у центрі дерев’яного містечка.

Яка у тебе, Марисю, гарна... вишиванка

Вдався авторам і образ фатальної жінки Маріси, яка заввиграшки маніпулює чоловіками і таки добивається свого, нацьковуючи їх одного на іншого. Протилежністю підступній і егоцентричній красуні виступає Вільям, наймолодший із сім’ї МакКол, який не встиг стати священиком але не відступив від своєї віри і проніс її через усі випробування, намагаючись порятувати своїх безталанних братів.

Звичайно, не обійшлося без традиційного художнього образу корінних мешканців американщини. Їх вождь Швидка Ріка – хоробрий і… недалекоглядний правитель, який не розуміє, що ворогуючи із сусідніми племенами він лише посилює владу білої людини, і прирікає свій народ на вимирання.

Наметове містечко

Зв'язавши такий вузол інтересів та конфліктів, автори не заплутались у ньому в кінці, а спромоглися розрубати несподіваним і повчальним фіналом.

Керування

«Не лагодь те, що працює» – вирішили розробники і використали звичну для шутерів систему керування, не винаходячи велосипед. Вигляд від першої особи гармонійно «прикрутили» і до пересування верхи, тож їздити на конях зручно і легко. А головного героя наділили тілом, яке не перетворюється на літаючі руки зі зброєю. Це зробило взаємодію зі світом більш правдоподібною, дозволивши бачити свої кінцівки, коли сідаєш верхи чи допомагаєш брату видертися на скелю.

Дуель - ефектний, але незручний елемент гри

Однак, мухою в борщику, стало незручне керування під час дуелей. Можливо, ґеймпадом впоратись легше, бо вихоплювати револьвер, ще й влучати у супротивника з допомогою мишки – це просто мука якась. Після десятка завантажень, виникають несподівано барвисті епітети щодо здібностей того хто ТАКЕ розробив.

Лінійність сюжету дозволила відмовитись від мапи місцевості, замінивши її функцію мітками цілі - стрілочками, які вказують напрям сюжетних точок, куди слід просуватись далі.

Оригінальним, як для шутера, нововведенням стали магазини зброї та боєприпасів, у яких можна поповнити боєзапас. Так, у грі є гроші, які можна заробити, виконуючи додаткові завдання, або займаючись мародерством, що більш звично для RPG.

Так і через коня можна перестрибнути

Меню інтерфейсу відображає відділення для різних видів озброєння, характеристики вибраної зброї та кількість боєзапасів і грошей.

Арсенал відповідає голівудським уявленням про зброю Дикого Заходу і містить револьвери, двоцівки, гвинтівки, лук, метальні ножі, та вибухові боєприпаси - олійні лампи і динаміт. Револьвери - зручна і швидка зброя, яка стане у нагоді на всіх етапах гри. Двоцівки діляться на два види – дробовик та обріз, проте, не зважаючи на величезну вбивчу силу, вони непрактичні через надто низьку швидкість перезарядки. Гвинтівка - вже ліпший варіант, але вона поступається луку! Так, ця метальна зброя дикунів чи не найкраща у грі. А від ножів, майже ніякої користі. Декілька разів за гру нам дадуть постріляти ще й з кулемета Ґатлінґа і навіть з гармати.

- Не люблю я воду
- Це зрозуміло з твого запаху

Для того, щоб урізноманітнити вибір зброї, розробники трохи схитрували і додали чотири рівні якості - від іржавої до чудової. Вони не стали в цьому винахідниками, але вдало створили ілюзію розмаїття.

Ґеймплей

Крім бігання по локаціях та перестрілок з недругами, у грі доводиться встановлювати міни, тихо підкрадатись до ворога, їздити на конях, стріляти по переслідувачах з рухомої платформи (диліжанс на дорозі чи човен на річці), захищати союзні застави, або завойовувати ворожі, шмаляти з гармат і ухилятися від артилерійського вогню.

У ворога зброя серйозна

Ти будеш втікати з буцигарні, стрілятися на дуелях, грабувати банки, рятувати ранчо від розбійників, воювати з індіанцями і ще багато чого. Тобто, нудьгувати не доведеться. А грамотно подані завдання, можливість обирати персонажа і, відповідно, тактику бою сприяють проходженню гри на одному диханні.

Графіка

Рушій власного виробництва студії - Chrome Engine 4 і дотепер підтримує більшість існуючих графічних можливостей, як наприклад, імітацію мокрих поверхонь та світлових ефектів, хоч і не товаришує з DirectX 10. Трохи псує враження трава, яка з’являється перед героєм на відстані декількох кроків. Проте оптимізація гри на найвищому рівні.

З висоти пташиного польоту

Вражає масштаб локацій і їх візуальне оформлення. Характерні ландшафти і природа пустель та прерій відображені прекрасно. Дуже старанно розроблена звична нам по фільмах архітектура мексиканських, індіанських та американських поселень.

Заставки в меню анімовані, а під час завантажень нових розділів, подається частина сюжету, проілюстрована чорно-білими малюнками олівцем.

Анімація персонажів також на висоті, вони рухаються природно, як в ігровому процесі так і в роликах. Тобто, графіка гри і дотепер тішить око, а майстерність розробників, які досягнули такої картинки в мультиплатформерному проекті викликає захват і повагу.

Звук

Озвучення оточуючого світу виконано високоякісно. А ось акторська робота в російськомовній версії не сподобалась. Інтонації якісь несподівані, то істерично збуджені, то апатичні. А Рей успадкував із першої частини голос стомленої людини похилого віку, але ж тут він чоловік у розквіті сил, тому, слід було взяти молодшого актора. Отже, грай англійською для отримання повного задоволення.

Краще за гори можуть бути лише гори.. Нормальні гори

Музичні композиції, хоч і запозичують деякі класичні мотиви вестернів, все ж звучать надто драматично. Через декілька днів після закінчення гри, згадуючи музичний супровід, усвідомлюєш у чому його недолік - він нудний.

Мультиплеєр

Кооперативу у грі немає. Однак, мультиплеєр має декілька режимів, які відрізняються завданнями і заохоченнями. «Перестрілка» - це режим усіх проти всіх (англ. Deathmatch). «Банди» – гра за команду. «Розшук» – режим протистояння одного гравця (злочинця) усім іншим. «Облава» – це варіант гри, коли команда підтримує одного вибраного гравця. «Легенди Дикого заходу» – також командна гра, коли одна команда заважає іншій виконувати певні завдання.

Кам віз мі, дарлін...

Висновок

Call of Juarez: Bound in Blood - захопливий, красивий і цікавий вестерн. Якщо ти полюбляєш шалені пригоди, несподівані сюжетні перипетії, приховані секрети, гарячі перестрілки, то обов’язково пройди гру. Якщо тобі хочеться поганяти верхи в спекотних південноамериканських пустелях чи поплавати на човні у швидких гірських річках, або просто помилуватись неповторними пейзажами, то неодмінно спробуй цю гру. Ласкаво просимо до легендарного світу Дикого Заходу!

Автор: Oleg Titov

Коментар редакції

Всі дуелі можна пройти і з мишкою, але добрі люди радять не мучити себе і взяти ґеймпад.