FTL: Faster Than Light
Рейтинг гри
8.0
Рейтинг користувачів
8.2
Загальна оцінка
8.1
Постав свою оцінку грі!:
N/A
Реліз: 14.09.2012

FTL: Faster Than Light

Жанри: RPG Виробник: Subset Games
PC
Плюси
  • Унікальний менеджмент космічного корабля
  • Різноманітність кораблевого начиння
  • Цікавий задум
  • Приємна картинка
  • Звуки та музика на висоті
Мінуси
  • Відсутність редактора чого-небудь
  • Інколи фатальна рандомність
  • Немає можливості мати декілька збережень одночасно

Із рогаликами у людей переважно асоціюються підземелля, катакомби, тунелі, за поворотами яких на тебе чекають приємні несподіванки. Та цього разу замість темних коридорів маємо галактики і зоряні системи. FTL дуже схожа на своїх колег, таких як Dungeon of Dredmor, Spelunky, Binding of Isaac чи інших roguelike'ів. На перший погляд ігри FTL та DoD не йдуть до порівняння, та насправді вони схожі. Навички персонажа можна порівняти із характеристиками корабля. Геройську зброю - з лазерними або іонними гарматами. А ворожих мобів (печерних павуків, кажанів чи мутантів) - із піратськими або повстанськими космічними човнами. Змінюється зовнішній вигляд, але ідея залишається тією ж.

Розглянемо детальніше чим фанатів permadeath'у (помер - починай спочатку) потішили шанхайські розробники. Варто зауважити, що на таку національну приналежність у грі не вказує ніщо. І це добре. Двоє людей вирішили, що нашу космічну команду має переслідувати ватага повстанців. І їхній флот дуже потужний. Кораблі у них новесенькі, гарнесенькі, відполіровані і наче щойно пофарбовані. А головне - повстанці є ворогами. Це трохи дивно, бо зазвичай повстанці скидають тиранів із престолу, відвойовують села від навали орків, або просто борються за щасливе майбутнє. Та цікавий азійський погляд зображує повстанців у вигляді ворогів, і хай так буде.

Головне - ігровий процес, а він надзвичайно цікавий і захопливий. Якщо в інших схожих іграх треба долати одне за одним підземелля, то тут ми маємо галактики та випадковий шлях, згенерований у них. Пройшовши різні володіння шести різних рас, натрапляємо на флот федерації. Тим часом на п'ятки напосідають повстанці. Заручившись підмогою (яка полягає аж у 10 одиницях безкоштовного пального), треба дати бій флагману повстанців. Але щоб це здійснити, треба всього лише набрати відважну та сильну команду, встановити нове та потужне обладнання, прокачати системи, закупитись дронами та пальне із набоями не забути. А, ні, пальне, у вигляді неймовірно важливої підмоги, надасть флот федерації. Ось це і все. Залишається тільки пережити всі випадкові трафунки і сподіватися, що твою команду не зжеруть довбані велетенські павуки на безневинній дослідницькій місії.

Існує думка, що у FTL події надто залежать від цієї рогаликової рандомності. Дійсно, довбані велетенські павуки можуть бути надто жорстокими. Абордажна команда висаджується тобі у збройний відсік і виявляється надто суворою. Спалахнув машинний відділ, який запалила зоря, повз яку пролітав. Більше того, можна пів всесвіту пролетіти і нормальної зброї не знайти, або постійна нестача набоїв не дозволить нею скористатися. Велика частина успішної гри залежить від талану гравця. Але ще більша від вправності. Тому не треба нарікати. Адже, як кажуть любителі Dwarf Fortres: "Програвати весело".

Картинка у Надсвітловій грі гарна. Кораблики барвисті та строкаті. Гарно промальовані різні їх відсіки. Тло, у вигляді галактичних пейзажів, на якому відбуваються бої, теж не викликає невдоволень. Звісно, не вистачає різноманітності персонажів. Редактор на початку гри дозволяє лише змінити стать. І тільки стать людини. Вигляд інших створінь не можна змінити взагалі.

Музика чудова. Її автор, а також автор усіх звуків у грі - Бен Пранті (Ben Prunty) поки зблиснув найяскравіше лише тут, але гарний потенціал у нього помітний. Відчуття напруження не зникає, навіть коли кладеш гру на паузу, щоб все обмізкувати. І цьому послугувала бадьора та чудово підібрана музика. Реалістичність і атмосферність бабахів, бубухів та бамців не викликають сумнівів.

Якщо змінювати вигляд команди, просто хочеться, то редагувати свій корабель хочеться дуже. Випадкових подій багато, але і їх можна ще додавати і додавати. Серед унікальних локацій можна натрапити на метеоритний дощ, туманність та зорю що підпалює твій човник.

Гра насправді відкрита для удосконалень. Звісно, від двох людей вимагати ідеалу не варто, але у наші часи для незалежних розробників створені доволі сприятливі умови для роботи. Kikstarter та Steam Greenlight дуже допомагають талановитим і спритним людям, а Метью Девіс та Джастін Ма до них належать. Хлопці отримали від людей для розробки FTL 2000% (!) від того, що попросили.

Обіцяють що підтримка гри буде. Що купа рядків із різними варіантами подій вже написані, та ще не додані в гру. Також розраховують на підтримку гри гравцями-модоробами. А це саме те, що потрібно. Workshop значно продовжує тривалість життя гри. На перший погляд також дуже не вистачає, та бажано, щоб був мультиплеєр або кооператив. З іншого боку, мабуть, треба дуже-дуже помізкувати як то його реалізувати в такому жанрі.

FTL: Faster than Light - Трейлер

Отже, загалом шанхайці зробили чудову гру. І не обов'язково бути фанатом Star Trek/Gate/Wars (необхідне підкреслити) чи Space Rengers, щоб вподобати її. Проходження гри і реграбельність її протримають гравця у космічних просторах протягом тривалого часу. А завдяки потенційним доробкам модерів або самих розробників, можна зробити забавку взагалі неймовірно цікавою. Тому вперед, досліджувати невідомі закутки та долати набридливих ворогів і, як казав один відомий космонавт: "To infinity and beyond" - "У нескінченість і далі".

Автор: Михайло mik787 Храновський