Блоґи

Спільнота ґеймерських блоґерів

Автор: saskesake
saskesake
Навіть Гай Юлій Цезар, який міг робити кілька справ одночасно, - просто лох на т
Користувач не на сайті
на П'ятниця, 11 травня 2012 в Новини

Битва між велетнями Battlefield 3 & Call of Duty: Modern Warfare 3

Battlefield 3 – сьогодні відправимось на фронт & Call of Duty: Modern Warfare 3 – Третя світова триває

Почнемо з Battlefield 3

Battlefield 3 vs Call of Duty: Modern Warfare 3. Раунд перший.

Суперництво між Activision і Electronic Arts триває, здається, ще з незапам’ятних часів. Основним полем бою двох титанів ігрової індустрії став жанр шутерів. Минулого року "електроніки" програли боротьбу своєму споконвічному опонентові практично без битви. Перезавантаження славнозвісної серії Medal of Honor відверто провалилося. Цього разу в бій пішла важка артилерія. Чи вдасться триквелу Battlefield скинути з трону Call of Duty? Відповідь на це питання дізнаємося вже зовсім скоро.

Визнання геймерів, оцінки критиків... Прекрасно розуміємо, що понад усе обидві вищезгадані компанії цікавлять продажі їхніх дітищ. На масштабну PR-кампанію свого творіння EA витратила більше ста мільйонів доларів. Результат не змусив на себе довго чекати. Уже в перший тиждень продажі проекту стали найвищими за всю історію Electronic Arts.

Щоб геймерам було комфортно

Ні для кого не секрет, що Battlefield завжди позиціонувався як суто мультиплеєрний шутер. На персональних комп’ютерах, для прикладу, повноцінний сингл вперше з'явився тільки в Bad Company 2. Журналісти неодноразово піднімали цю тему під час інтерв'ю з Digital Illusions CE. Чи є взагалі сенс у намаганнях обіграти Call of Duty на її ж власному полі? Нещодавно з вуст розробників пролунала цікава фраза. Мовляв, гравці на підсвідомому рівні бояться проектів з виключно мережевим режимом. А наявність сюжетної кампанії дозволяє геймерам почувати себе більш комфортно та впевнено.

Нічого особливого від девелоперів у плані сценарію ми не чекали. Моральним підтекстом тут і не пахне, та й просльозитися нагода не випаде. Більшу частину кампанії гравець проводить у ролі сержанта Генрі Блекберна. Історія розповідається від його імені. Також доведеться побувати в шкурі лейтенанта Дженніфера Колбі Хокінса й сержанта Джонатана Міллера. Найбільший слід у пам'яті залишає четвертий іграбельний персонаж. Образ російського оперативника ГРУ Дмитра Маяковського вигідно вирізняється на фоні решти янкі.

Сингл Battlefield 3 – це дванадцять абсолютно різних місій. "Прогулянка" на танку, захоплення заручників, евакуація, оборона місцевості, завдання зі stealth-елементами, політ на винищувачі... DICE з усіх сил намагається не повторюватися. Тим не менше, легке відчуття дежа-вю не покидатиме вас аж до самісіньких фінальних титрів. Відверто дратує занадто велика кількість вкраплень Quick Time Events. Про AI союзників краще взагалі промовчати. Загалом сюжетна кампанія заслуговує на тверду четвірку.

Call of Duty: Modern Warfare 3 vs Battlefield 3. Раунд другий.

Уявімо наступну ситуацію. Apple продовжує випускати свою продукцію, регулярно змінюючи лише її дизайн. Наприклад, технічні характеристики кожної наступної версії iPhone весь час залишаються без змін. Чи зменшиться від цього популярність "яблука"? Ні, все залишиться на своїх місцях. Попри негативні відгуки критиків, народ продовжуватиме купувати айфони. Припустимо інше, футболісти "Манчестер Юнайтед" не виграватимуть жодних титулів упродовж кількох років. Унаслідок цього, прибутки від продажів клубної атрибутики впадуть? Аж ніяк. Якщо речі від Louis Vuitton стануть на порядок менш привабливими, їх перестануть купувати? Та нізащо в світі.

Аналогічно й з Call of Duty. З впевненістю можна сказати, що це найпопулярніший бренд сучасної ігрової індустрії. Злий геній Боббі Котік зовсім не з тих, хто відмовиться зайвий раз поповнити вміст свого гаманця. Тому, не прикладаючи особливих зусиль, Activision продовжує згрібати гроші лопатою.

"Та сама Ейфелева вежа?"

Як відомо, над третьою частиною Modern Warfare працювало відразу п'ять студій. У першу чергу, варто відзначити Infinity Ward, котра заправляла всім процесом розробки. Версії гри для Wii та Nintendo DS створювали, відповідно, Treyarch і n-Space. Хлопці з Raven Software продовжують "чаклувати" над майбутнім завантажуваним контентом. Яка ж роль відведена Sledgehammer Games? Згідно слів містера Котіка, ця компанія зробила найвагоміший внесок у написання сценарію.

Справді, сюжет у Call of Duty майже завжди залишався на задньому плані. Однак цього разу девелопери подали історію на порядок краще. Тепер між описаними подіями можна відстежити цілком логічний зв'язок. Над глибокими філософськими темами розмірковувати ніхто не збирається, проте почерк сценаристів відчутно змінився. Зокрема, пафосу відтепер стало набагато менше. Та й діалоги вже не нагадують збірник фраз-кліше з усіх відомих кінематографові бойовиків. Також потішив новий головний герой – колишній російський спецназівець Юрій.

Постановка сюжетної кампанії на висоті. Неперервні перестрілки та вибухи. Infinity Ward руйнує буквально все, що тільки можна зруйнувати. Чого лише варте падіння Ейфелевої вежі. Видовище просто неймовірне. Тут Modern Warfare 3 під силу подивувати навіть найдосвідченішого геймера. Про сингл триквелу Battlefield узагалі згадувати не хочеться. Водночас необхідно визнати, що ближче до свого завершення гра стає значно нуднішою.

Десь ми це вже бачили

Божевільна стрілянина в лондонському метро, екстремальний дайвінг, захоплюючий штурм субмарини, неперевершена місія в Парижі... Розробники буквально водять геймерів за руку від одного атракціону до іншого. Попри постійну зміну декорацій, язик не повертається назвати творіння IW банальним набором карт. Єдиний суттєвий недолік полягає в тому, що девелопери не привнесли в сингл нічого нового. "Я приберу першого вартового, а ти – другого", – скільки разів уже доводилось чули цю фразу? Знову стелс, ті ж самі елементи slow-motion і т.п.

Із величезною натяжкою нововведенням можна назвати завдання на борту літака. Коли протагоніста в буквальному розумінні кидає по салону в різні боки. Найцікавіше те, що гравцеві при цьому ще й вдається розстрілювати терористів. Зазнав позитивних змін рівень AI опонентів. Суперники з усіх сил намагаються ускладнити нам життя. То гранату під ноги кинуть, а то й ще щось гірше вигадають.

Ахіллесовою п'ятою Modern Warfare 3 цілком справедливо вважається графічна складова. IW 5.0 Engine не до снаги втамувати апетит сучасного геймера. Саме тому розробники намагаються з кожною наступною частиною збільшувати ігровий темп. У вирі суцільних перестрілок вільної хвилинки, щоб помилуватися місцевістю, не випадає. Та й у порівнянні з бездоганною картинкою Battlefield 3, тутешня графіка виглядає, м'яко кажучи, поганенько.

P.S А на закінчення дві ігри просто клас у обох є малі недоліки.Такщо грайте все що рухається стріляє і стрибає.)

Навіть Гай Юлій Цезар, який міг робити кілька справ одночасно, - просто лох на тлі водія маршрутки.
URL зворотнього посилання для цього запису