Блоґи

Спільнота ґеймерських блоґерів

Автор: android_as
android_as
Каталізатор
Користувач на сайті
на Неділя, 08 січня 2012 в Інше

Натхнення для

Наш сайт непогано розвинувся за останній час. Число відвідувачів сягнуло позначки 500 користувачів і постійно збільшується. Введення блоґів дозволило кожному власноруч писати різноманітні статті, огляди та ігрові новини. Спільнота розвивається кількісно і якісно.

Як ти, мабуть, встиг помітити, найцікавіші блоґи потрапляють на головну сторінку сайту. Для того, щоб збільшити кількість хороших рецензорів я й спробував скласти такий собі мануал - інструкцію для кожного, хто хоче написати статтю, рецензію, або превю. За умови виконання простих правил, ми можемо опублікувати твою роботу, або навіть озвучити і зробити відео. Корисно для початківців і для досвідчених. Допомагає боротися з творчою кризою і відсутністю музи.

Обережно!!! Багато літер і не смішних жартів!

Написання

Для того, щоб написати статтю мало просто вміти писати. Як мінімум потрібно розбиратись в ігровій індустрії, і як максимум – пройти гру до кінця. Та, на жаль, не усі вміють писати тексти так гарно, як мріє про це Android_AS. Але цю нехитру справу можна опанувати. Ось деякі інструкції для твоєї прокачки.

1. Необхідно дотримуватись усіх граматичних, орфографічних і інших розділів посібника з української мови. Тобто треба писати грамотно. Тобі не обов’язково мати диплом журналіста чи бути викладачем мови. Але писати без знаків пунктуації, періщити CapsLockом і ліпити докупи незв’язані речення не треба.
2. Суб’єктивна думка, тобто твоя особиста, - це важлива річ. Але не варто висувати її на передній план, коли пишеш статтю. Адже якщо в минулому якась частина серії дошкулила тобі глюками, або в тебе ексцентрична система оцінювання – це і тому подібне може негативно вплинути на якість і сприйняття статті. Старайся писати об’єктивно, зрозуміло і цікаво. А вже після цього можеш повідати спільноті свою скромну думку.
Зауважу однак: “Ніяк не втямлю, чому ця гра подобається усім моїм друзям. Вона ж відстійна!”, або “Мені сподобалось – обов’язково зіграйте” – погані варіанти.
3. Бажано перед написанням статті скласти про себе невеликий план, по пунктах, вмістити усе, що хочеш написати про гру, як ото:

- вступ
- сюжет
- ґеймплей
- особливості, плюси, недоліки
- графіка, звук
- висновок

Постарайся розкрити усі аспекти, при цьому не розкидай думки, а подавай їх зв’язаними між собою. Пиши лаконічно, стисло і зрозуміло.
4. Жарти – це добре. Кумедні жарти – ще краще. А вміти не переборщувати з ними – то найліпше. Старайся щоб прочитання статті було цікавим, інтригуючим, а сама вона - дотепною. Але зацікавлення читача повинно стосуватися гри, а не історії з життя на третину обсягу статті.

Система оцінювання

Зараз існує багато систем оцінювання відеоігор. У PlayUA ми не оцінюємо по балах різні параметри, а даємо загальну оцінку по 10-тибальній шкалі і пишемо “+” та “-“. При написанні статті ми повинні аргументувати наш вибір. Загалом усі ми розуміємо, як можна оцінити гру. Ми пропонуємо твоїй увазі не самі основи оцінювання, які можна сприймати інтуїтивно, а тільки деякі аспекти і поради.

Ґеймплей
Найважливіший показник будь-якої гри. Спочатку потрібно відштовхуватись від жанрової приналежності. (FPS, TBS, RTS, RPS, Action, horrors, fainting, raising, arcade тощо). Зараз чи не кожна гра є якоюсь мішаниною жанрів, тож бажано розбиратися в елементах кожного з них. Оцінюючи ґеймплей, слід дивитися на його інноваційність, різноманіття, головні фішки, ідею і концепцію. Проводити паралелі з іншими подібними іграми. Уміти аналізувати якість цілого і окремих аспектів в грі.

Сюжет
Сюжет може бути хороший, поганий, або відсутній. Дійсно, часом краще нічого, ніж щось погане. Тож відсутність сюжету це не мінус, а особливість. Трапляються шаблонні сюжети. Це коли нам знову розказують про Ріпку, але очима Жучки. Якщо це продовження серії, то необхідно посилатись на сюжетну розв’язку попередньої частини.

Графіка/звук
Зарубай собі на носі, що це не найголовніші параметри (за винятком Beat Hazard і Audiosurf)! За красивою обгорткою може ховатись гидка нАчинка. А блюр, в деяких випадках – не така вже й погана бяка. Загалом потрібно дивитися на графіку роздільно: якість текстур, анімація, загальна продуктивність при різних параметрах, автентичність і специфічність, оригінальність і реалістичність. Тобто не треба рівняти під одну планку графіку Crysis, Borderlands і Тургор. Також, оцінюючи графіку, слід брати до уваги рушій, на якому працює гра, видовищність (кінематографічність) та дизайн.
Звук може бути бридким, фоновим або атмосферним. А тому на нього можна плюватись, не звертати уваги, або боготворити його. В останньому випадку він не абияким чином впливає на загальну атмосферу гри.

Атмосферність
Параметр за яким визначається міра занурення в процес гри. Тут велику роль відіграє загальна концепція і сукупність усіх параметрів. Має значення масштабність подій (чи це цілий Всесвіт, чи тільки покинутий замок), самобутність і відчуття живого світу. Якщо у тебе під час проходження або споглядання щось бренькає десь глибоко всередині, знай, що це завдяки атмосферності гри.

Керування
Оцінюється за простотою керування персонажем і взаємодією з навколишнім середовищем. Також добре вказати різницю в керуванні між клавіатурою з мишею та ґеймпадом. Неабияке значення має можливість налаштувати під себе керування. Відсутність чи обмеженість цієї функції – великий мінус.

Мультиплеєр/кооператив
Розглядається, якщо присутній. Мультиплеєр в деяких сучасних іграх слід розглядати окремо. Оскільки мультик і сінґл в таких випадках – зовсім різні ігри (F.3.A.R, як приклад). Кооператив нам відомий ще з танчиків. Він використовується уже для проходження сюжету, тому доцільно його випробувати, перш ніж робити загальну оцінку ґеймплею.

Оформлення

Щоб правильно якомога зрозуміліше донести свої думки до читача потрібно правильно оформити статтю. Щоб легше читалось, варто розділити її на пункти:

ЗАГОЛОВОК (яскравий, легко запам'ятовується, такий, який передає, або осміює суть статті, або це просто може бути гра слів, яка стосується написаного)
Вступ (по суті це кілька речень, анонс того, що буде в статті)

Підзаголовок
Текст

Підзаголовок
Текст

Підзаголовок
Текст

Підзаголовок
Текст

Підзаголовок
Текст

Вердикт

(остаточний висновок, коротко про “плюси”, “мінуси” і “різницю потенціалів” гри, що розглядалась. Також можна в двох словах сказати про те, що не підійшло під жодний із заголовків)

Зразок написання:

КОЛЮЧІ ПРОБЛЕМИ
Наш світ існує лише завдяки одному: любові до їжаків. Але ось-ось наш Всесвіт здригнеться і перевернеться, адже популяція їжачків стрімко зменшується. Чи зможемо ми зарадити цьому? Можливо пора перелюбити вомбатів чи всі ми просто загинемо?

Їжачок, піднімись-підберись...
Наша пісня про їжачка, блаблаблаблабла...

І хочеться, і колеться
Їжачків не любити неможливо, але блаблаблаблабла...

Бритий їжак = щурисько?
Стилісти давно занепокоєні нетрендовими зачісками їжаків, тому блаблабла...

Наша оцінка: 8.5/10
Судячи з усього, ми помремо без їжаків! АААА-ааА!!!

Потрібно не забути вказати вихідні дані (розробник/видавець, платформи, дата виходу і системні вимоги), і авторство. А також усі плюси і мінуси, які відіграють ключову роль у грі.

Що слід пам’ятати

- У нас не вітається плагіаторство. Ми сайт порядний - усе пишемо самі, без копіпастів і ґуґл-перекладачів.
- Ти ба! А ще ми пишемо українською мовою (якщо ти не помітив). А це вимагає чималої відповідальності. Усі кальки, русизми, полонізми, англіцизми та діалектизми старайся виправляти. Суржик можливий тільки в жартівливій формі.
- А щодо сленґу, то його використання в нас вітається. Але з ним важливо не переборщити. Використовуй його, щоб запобігти тавтології, або акцентувати увагу на важливому елементі.
- Також ми практикуємо переклад слів, які важко перекласти українською. Багатофункціональність нашої з вами мови дозволяє з легкістю утворювати нові слова. Але потрібно слідкувати, щоб вони не виходили за рамки пристойності і не випадали з контексту.
- Оскільки в українській абетці на даний час існують 33 літери, то не можна ігнорувати гарну літеру “ге з гачечком”. Зокрема у таких словах, як ґеймер, ґеймплей, ґанок. Якщо у тебе немає такої клавіші у розкладці - проконсультуйся з нами на форумі.
- І обов'язково навчися робити скріншоти. Якщо не знаєш як, також можемо проконсультувати. Але робота без скріншотів прийматися не буде.
- До читача ми звертаємось на “ти”. Вважаємо його за друга, з яким необхідно поділитись інформацією. Для того, щоб без зайвих слів, і щоб взагалі все відбувалося у дружній атмосфері. Це ліпше, ніж прикидатись бюрократкою-підлизою
- Написаному, перед тим як виставляти на показ, найкраще дати полежати десь день-два. Добре було б комусь із близьких дати почитати, оцінити. І після цього щось відредагувати на свіжу голову, поправити, зацензурити, а вже потім відіслати нам.


Редакція залишає за собою право без дозволу автора виправляти помилки і редагувати текст без тлумачення причин. Автор може оскаржити рішення, але в цьому випадку він може позбутись публікації.

Пам'ятайте: все залежить від гумору, обізнаності в іграх і вміння писати – а ці навички прокачуються швидко за умови регулярних тренувань. Натхнення!

URL зворотнього посилання для цього запису